Izgalmas kilátások: szuperjachtok, melyek 2023-ban készülnek el – második rész

A legmerészebb, építés alatt álló jachtoktól kezdve a rekordokat döntő példányokig. Cikksorozatunkban megnézzük, mit tartogatnak a nagy hajógyárak 2023-ra.

Maverick, CdM, hajótest hossza: 44,3 m

A Maverick a CdM Flexplorer-családjának második tagja, és az olasz hajógyárban jelenleg épülő három Flexplorer 146-os egység közül az első. A modellt tapasztalt tulajdonos rendelte meg, aki a magasabb szélességi körök felfedezésére és az Északnyugati-átkelésre vágyott családjával a fedélzeten. A hajó kiemelkedő elemei közé tartozik egy hatalmas A-keretes daru a hátsó fedélzeten, ahogyan az első Flexplorer 130 Aurelián is látható.

Project Luminance, Lürssen, hajótest hossza: 145 m

Újabb erőteljes megjelenésű Lürssen jacht klasszikusan döntött orral és magas felépítménnyel. Úgy néz ki, mintha hét vagy akár nyolc fedélzete lenne, pláne, ha az árboc előtti kis mélyedést is beleszámítjuk, amelyet úgy tűnik, megfigyelőpontnak terveztek. Egyébként nagyon kevés részletet lehet tudni a hajóról.

GTX116, Pershing, hajótest hossza: 35 m

A Pershing GTX116 az olasz hajógyár új sportos hajócsaládjának első tagja. Az első számú hajótestet, amelyet egy amerikai tulajdonosnak adtak el, 2022 októberében láthattuk először, amikor a Ferretti Group Mondolfo hajógyárába tartva Olaszország szűk utcáin utazott végig. A 38 négyzetméteres „beach club”-ot egy elektrohidraulikus „kerítés” köti össze az úszóplatformmal. Fent egy 41 négyzetméteres napozóterasz koronázza meg a GTX sorozat zászlóshajóját.

Project Fox, Pendennis, hajótest hossza: 35 m

A Pendennis szerint a Project Fox-ot úgy tervezték meg, hogy a kalandvágyó tulajdonosokat képes legyen messzire vinni a kitaposott ösvényekről, egyúttal „a brit mérnöki és belsőépítészeti tervezés legjavát fogja képviselni”. A 295 BRT-s motoros jacht fő jellemzői közé tartozik a 103,5 négyzetméteres, nyitott hátsó fedélzet, amely egy pár 7,5 méteres motorost, valamint merülőhajókat, jet-skiket és a tulajdonosok által kedvelt egyéb kütyüket is képes tárolni. A Q London által tervezett belső terek visszafogottak, és mindenütt tölgyfa padlóburkolat található. A bónusz funkciók közé tartozik egy DJ-pult, egy üvegfalú sky lounge és egy külön borhűtő.

Project 3090, Vitters, hajótest hossza: 59 m

Az 59 méteres egy ketch rudazatú, nagy teljesítményre képes cirkáló. Profilja Germán Frers munkája, a süllyesztett fedélzetet és a megemelt fedélzeti házat először akkor láthattuk, amikor 2022-ben rövid időre elhagyta az építési csarnokot. Ha egyszer vízre kerül, a 3090-es projekt a hajógyár 85,9 méteres Aquijo és 66 méteres Anatta zászlóshajóinak sorába fog illeszkedni, és így a harmadik legnagyobb vízre bocsátott jachtjuk lesz.

Moonen 110, Moonen, hajótest hossza: 33,87 m

Vérbeli úriembernek való jacht a holland hajógyártól. A Den Bosch-ban testet öltő Moonen 110 a Moonen 84 és 97 modellek formatervezési jegyeit veszi át, külsejét René van der Velden, szerkezetét a Diana Yacht Design, belterét a londoni székhelyű Studio Indigo tervezi. Utóbbi középpontjában egy természetes faanyagból készült, bordázott csigalépcső áll.

Project Sparta, Heesen, hajótest hossza: 67 m

A Project Sparta a hajógyár 66 méteres Project Avanti nevű hajóján alapul, amelyet először a 2018-as Monacói Yacht Show-n mutattak be, és amely felkeltette a megrendelő tulajdonos figyelmét. Az 1200 BRT-s projektet kívül-belül a Winch Design tervezte, elegáns vonalvezetés, megemelt tető és lépcsőzetes hátsó fedélzeti rész jellemzi.

Project Icecap, Lürssen, 107 m

Amikor tavaly nyáron a Lürssen Wolgast hajógyárában bemutatták, egyértelmű volt, hogy az Icecap figyelemre méltó felfedező jacht lesz. A balta formájú orr és a szokásosnál előrébb helyezett felépítmény révén a jacht biztonságos szeli a viharos tengeri hullámokat is, miközben a nyitott hátsó fedélzeten nagy teherszállítási kapacitást kínál. A tulajdonos Moran Yacht & Ship képviselője a hajót dízel-elektromos meghajtásúnak írta le. Jéálló hajótest, helikopter-hangár és elülső megfigyelő társalgó is szerepel a műszaki adatok között.

Atlantique 47, Columbus Yachts, hajótest hossza: 43 m

Az Atlantique sorozathoz a Hot Lab az olasz szuperautók formatervezéséből merített ihletet egy alacsony profilú szuperjachthoz, amely a fedélzetet közelebb hozza a vízhez. A 2023-ban átadásra kerülő három hajótest közül a legnagyobb egy 47 méteres, amely két úszómedencével – egy a felső fedélzeten és egy lent az úszóplatformon – és egy szabadtéri strandklubbal rendelkezik. Elsőként az Atlantique 43 fog csobbanni, és a 2023-as Cannes Yachting Festival-on debütál.

NB724, Freire, hajótest hossza: 112 m

Jelenleg építés alatt álló, szigorúan titkos projekt. A 6950 bruttó regiszter tonnás acéltestet először 2021 júliusában láthattuk, amikor a Friere hajógyárban leküldték a vízre. A jachtot kívül-belül a Bannenberg & Rowell Design tervezi, míg a hajóépítészetért a Marin Teknikk AS felel.

T52, Baglietto, hajótest hossza: 52 m

Bár még az első hajó sem került vízre, már hét darabot eladtak belőle – a T52-re 2023-ban érdemes lesz odafigyelni. A Baglietto T-Line kínálatának új tagját 2020 decemberében jelentették be, és az eladások legalább 2025-ig elfoglalják a hajógyár rendelésállományát. A Francesco Paszkowski által tervezett hajó háromszintes strandklubot és három oldalra nyíló napozóteraszt tartalmaz.

Cikkünk első részében: tizenegy érdekesség a Project 1601-től (a magyar zászlós hajó) az Alia Sea Club-ig.

fotók és forrás: boatinternational.com

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!