Izgalmas kilátások: szuperjachtok, melyek 2023-ban készülnek el – első rész

A legmerészebb, építés alatt álló jachtoktól kezdve a rekordokat döntő példányokig. Cikksorozatunkban megnézzük, mit tartogatnak a nagy hajógyárak 2023-ra.

Project 1601, Lürssen, hajótest hossza: 90 m

A kódnévhez tartozó hajót utoljára 2020 májusában láthattuk (orrán a magyar zászlóval), amikor az észak-németországi Rendsburg hajógyárban először érintette meg a vizet. Hadihajó-stílusú külseje a Lürssen ikonikus 71 méteres SKAT-jára emlékeztet, amelynek tervezője ugyanaz az Espen Øino. A belsőépítészet a Dölker + Voges nevéhez kötődik.

Project 406, Royal Huisman, hajóest hossza: 52 m

Leginkább világ legnagyobb sporthorgász hajójaként ismert. Az 52 méteres szuperjachtot egy szenvedélyes horgász és tapasztalt hajós rendelte meg, és a Vripack által nagyvadakra, mélytengeri halászatra tervezett „feldoppinggolt halászhajó”. A projektet a hat fedélzeten elterülő magas profil határozza meg, hosszú orral, magas bukókeretekkel, valamint alacsony és semmitől sem zavart horgászülőkével a hátsó fedélzeten.

X-Space, Sanlorenzo, hajóest hossza: 44 m

A 495GT X-Space az olasz Sanlorenzo hajógyár legújabb felfedezőhajója, amely a felfedező és a klasszikus navetta vonalak között húzódik. Az öt fedélzettel épített X-Space külső dizájnját a Zuccon International Project tervezte, a belső terekért Piero Lissoni felelt. A legfontosabb részletek közé tartozik egy 18 négyzetméteres medence, amely a főfedélzeten helyezkedik el, valamint egy privát tulajdonosi apartman, amely az orrban lévő elülső teraszra nyílik.

Abeking 6507, Abeking & Rasmussen, hajóest hossza: 118,2 m

A német hajógyár legnagyobb hajója lesz, amikor 2023-ban vízre kerül, 19,8 méterrel túlszárnyalva a jelenlegi zászlóshajót, az Avivát. A Joseph Dirand által tervezett hajón a kiemelkedő elemek közé tartozik majd a félig víz alá merült Neptun-szalon, ahogyan az egy másik Abeking & Rasmussen-építésű hajón, az Elandessen is látható, valamint egy hatalmas medence.

Feadship 823, Feadship, hajóest hossza: 67,4 m

A szuperjachtot 2022 elején pillanthattuk meg, amikor a kora reggeli órákban a holland csatornákon keresztül Kaag felé tartott. Erről a titokzatos projektről nagyon keveset tudni – még a tervezők nevét sem árulták el. Ez az egyik a Feadship több, jövőre elkészülő hajója közül, beleértve a 710-es és a 822-es hajótestet, valamint két másik ismeretlen projektet.

SeaXplorer 55, Damen, hajóest hossza: 58 m

Bár a Damen SeaXplorer 58 a legkisebb a sorozatban, de az 1090 BRT-s testbe rengeteg mindent belepakolnak. A jeges vizeken való túrázásra is alkalmas hajótest egy 11,4 méteres sportvitorlást, két nagyméretű motorost, közúti és terepjáró autókat, valamit egy helikoptert szállít. A meg nem nevezett projektet az Azure Yacht Design and Naval Architecture tervezte egy olyan tulajdonos számára, aki körbe akarja hajózni a Földet. Elődei a 77 méteres La Datcha és a 62 méteres Anawa.

Black Shark, Nobiskrug, hajóest hossza: 77,1 m

A Black Shark projekt – amely a hátúszóra emlékeztető árboócáról kapta a nevét – 2019-ben kezdődött, ám a munkálatokat felfüggesztették egy időre, amikor a német hajógyár fizetésképtelenséget jelentett. A Nobiskrug 2022 márciusában megerősítette, hogy a szerződést megújították, és az építkezés újraindult. Cápaszerű profilja a jellegzetes fordított orr-résszel a Winch Design munkája, és matt fekete színben készül majd. A sötét szín három fedélzetet fog körbeölelni, míg a felépítményt „sportos” ezüstmetál színűre festik, hogy illeszkedjen az árbóchoz.

Project SkyFall, Heesen, hajóest hossza: 60 m

A SkyFall projektet „sporthorgásznak álcázott jachtként” jellemezték korábban, egy brutális horgászszékkel és 40 pecabot rögzítésére alkalmas tárolóval rendelkezik. A hajógyár eddigi legerősebb projektje, 60 méteres hosszához 22 000 lóerős meghajtási csomag tartozik – 37 csomós végsebességgel.

Project JAG, Lürssen, hajóest hossza: 122 m

A JAG projektet egy tapasztalt, visszatérő ügyfél rendelte meg 96 méteres szuperjachtja utódjaként, és a tulajdonos harmadik Lürssen hajója. A projekt 122 méteres hosszával az egyik legnagyobb, jelenleg építés alatt álló szuperjacht, amelyet a Moran Yacht & Ship 2019-ben értékesített. A külsőt a Nuvolari Lenard tervezte, míg a belső tereket a Reymond Langton, és úgy írják le, mint „gyönyörű, testre szabott tisztelgés a tulajdonos életstílusa előtt”. A fedélzeten minden vendégre két fős személyzet jut majd.

Y1050, Oceanco, hajóest hossza: 105 m

Hamarosan csatlakozik az exkluzív 100 méteres klubhoz az Oceanco Y1050-es hajója, melyről a hosszán kívül nem nagyon lehet mit tudni. Még a szuperjacht-iparban megszokotthoz képest is komoly a titkolózás, egy fénykép sem került nyilvánosságra. Az Y1050 lesz az Oceanco hetedik 100 méter feletti jachtja.

Alia Sea Club, Alia Yachts, hajóest hossza: 52,5 m

Az Alia Sea Clubot arra tervezték, hogy nagy távolságú felfedezőutakra induljanak vele, helikopterfedélzettel, valamint egy felfújható vízi park számára kialakított, nagyméretű tárolóhelyiséggel rendelkezik. A holland Azure Yacht Design stúdió tervezte a 499 BRT-s szuperjacht külső és belső tereit, szerkezetét pedig a Diana Yacht Design. A jacht egy 13 méteres, a vendégek szállítására szolgáló motoros, egy 8,2 méteres legénységi motoros, egy tengeralattjáró, két jet ski, két vitorlás dingi és két vitorlás katamarán szállítására lesz alkalmas.

Folytatjuk!

fotók: moranyachts.com, boatinternational.com

forrás: Boat International

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!