Ilyen lesz az első kínai óceánjáró

Elhagyta a sanghaji hajógyári dokkot Kína első hazai építésű óceánjáró üdülőhajója. Az Adora Magic City nevű óriás várhatóan 2023 végén áll forgalomba.

A hajóépítők eddig a munka 93 százalékával végeztek, míg a belső terek kialakításában több mint 85 százalékos készültségi fokot értek el. A dokkban végzett tesztek után folytatódik a hajó építése, és a tervek szerint júliusban teheti meg az első próbaútját, majd augusztusban a másodikat.
A 323,6 méter hosszú és 37,2 méter széles Adora Magic City összsúlya 135 ezer tonna, a befogadóképessége körülbelül 6000 ember. Terveztek bele egy luxusszállodát, mozikat és egy fedélzeti víziparkot.

A hajón a szárazföldihez hasonló zökkenőmentes hálózati élményt kívánják biztosítani az utasoknak, wifi és 5G-mobilhálózat is lesz a fedélzeten. A világon ez lesz az első kínai gyártású tengerjáró üdülőhajó, amelyen teljes 5G-s lefedettség lesz.

A 20 mentőcsónakkal felszerelt hajó vészhelyzet esetén képes az összes utast evakuálni. A mentőcsónakokat jelzőberendezésekkel, bőséges élelemmel és ivóvízzel látták el, három-öt napig biztosítva a fedélzeten tartózkodók ellátását. A tengerjáró tervezett menetrendje szerint a kiinduló állomás Sanghaj lesz, ahonnan Japánba és Délkelet-Ázsia különböző országaiba tart majd, idővel pedig meghirdetik a tengeri selyemutat követő rövid és hosszabb kirándulásokat is.

Turisztikai szakemberek felhívják a figyelmet arra, hogy míg tíz évvel ezelőtt Kínában gyakorlatilag nem létezett a tengerjáró hajók piaca, 2015-ben egymillió kínai turista választotta az üdülés e formáját. A Cruise Lines International Association, a világ legnagyobb hajós körutazásokkal foglalkozó társasága szerint a kínaiak még csak most kezdenek beleszeretni ebbe a műfajba, 2019-ben a globális utasszám 8 százalékát (2,4 millió utas) tették ki, amivel a második helyen vannak a világon az amerikaiak után.

(MTI)

Rövidfilm az Adora Magic City születéséről:

YouTube video

fotók: shine.cn, cruisehive.com

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!