Vitorláshajó-premierek a 2026-os boot Düsseldorfon – második rész

A világ legnagyobb vízisport-vására, a boot Düsseldorf 2026-ban is vonzó úti cél lesz a hajózás különféle területei iránt érdeklődők számára.

A vitorlázás mindig is központi eleme volt a vásárnak, és ennek megfelelően képviselteti magát, a témához kapcsolódóan számos érdekes modellt és újdonságot tekinthetnek meg a látogatók – sokat közülük akkor először nyilvánosan. Nagy érdeklődésre tartanak számot azok a modellek is, amelyek bejutottak az Év Európai Jachtja (EYOTY) verseny döntőjébe, és így esélyük van az iparág legfontosabb kontinentális díjának elnyerésére.

Az első részben: Hallberg-Rassy 370, Saffier SE 28 Leopard, Dufour 48, Bénéteau Oceanis 52, Lagoon 38

Németországi premier és EYOTY döntős: CNB 62
A francia CNB hajógyár (a Solaris Yachts része) 1989 óta épít olyan szuperjachtokat, amelyek gyorsan az elegancia szinonimájává váltak. 2008-ban a cég belépett a félig egyedi jachtok szegmensébe a Bordeaux 60-nal, és elsöprő sikert aratott, mivel tökéletesen tudta megvalósítani a szuperjacht ligában szerzett tudást és tapasztalatot. A mára legendássá vált Bordeaux 60-ból negyvenhatot adtak el 2008 és 2016 között. Méltó utóda a CNB 62, Philippe Briand kifinomult, tengerálló és erőteljes terve, amely jelentős mérete ellenére könnyedén vitorlázható meg két ember által – azaz nincs szükség legénység alkalmazására. A főbb jellemzők közé tartozik a fedélzeten és alatta lévő hatalmas hely, valamint a biztonságos, védett kokpit az előre elhelyezett kormánypozíciókkal. A keménytető opcionális, a csónakgarázs hosszában egy 3 méter hosszú kismotorost is képes elnyelni. A belső tér, amely egyenes felületekkel és minimalista formatervezéssel rendelkező lineáris koncepciót követ, vérbeli szuperjacht hangulatot áraszt – a Cabinet Piaton Yacht Design jóvoltából.

Német premier és EYOTY döntős: Excess 13
A hajógyár katamaránjaival a valódi teljesítmény és a klasszikus túramodellek közé pozícionálta magát. Az Excess sorozat első generációját a neves tervezőiroda, a VPLP és Patrick Le Quément fejlesztette ki, az Excess 13 pedig új kezdetet jelent – immár a Marc Lombard vezette csapat vezetésével. A cél a sorozat DNS-ének megőrzése volt, ugyanakkor a második generációnak dinamikusabb megjelenést adni, és összességében egy olyan katamaránt létrehozni, amelyet lenyűgöző vitorlázni, plusz nagyobb teret és kényelmet kínál belül. Ennek érdekében csökkentették a hajótestek nedvesített felületét, faragtak az össztömegen és optimalizálták a vitorlakonfigurációt.

Német premier és EYOTY döntős: Jeanneau Sun Odyssey 415
2017-ben a francia Jeanneau hajógyár feltalálta az úgynevezett körbejárható pilótafülkét, és először a Sun Odyssey 440-en alkalmazta, jelenleg hat modell létezik 35 és 49 láb hosszúság között, amelyeken zökkenőmentesen lehet átjutni a kokpitból az orrfedélzetre és vissza. Újdonság ebben a kínálatban a Sun Odyssey 415, amely lényegében az SO 410-en alapul, de módosított tattal rendelkezik. A jacht nemcsak mély vagy sekély vízi, de felhajtható tőkesúllyal is kapható.

EYOTY döntős: Hanse 590
A francia Berret-Racoupeau tervezőpáros négy éve felel a Hanse jachtokért, az 590 esetében olyan hajótest-koncepció kellett kidolgozniuk, amely lenyűgöző a dizájn, a tér és a vitorlázási teljesítmény tekintetében, miközben megőrzi a tipikus Hanse-jellemzőket. Alapfelszereltségben a hagyományos nagyvitorlát a megszokott önváltós fock egészíti ki, a hajótest elejébe pedig horgonytartóval ellátott orrsudarat integráltak. A fedélzet elrendezése nem tartogat meglepetéseket: az összes vitorlavitorlakezelő kötelet hátravezették a kormányállásokhoz, így a kokpitmentes a vitorlázással kapcsolatos felszerelésektől.

EYOTY döntős: Bénéteau First 30
A Bénéteau sportos First sorozatának hírnevet részben épp az 1977-ben piacra dobott First 30 alapozta meg, amelyet most megújítottak. Nagyobb testvéréhez, a First 36-hoz hasonlóan az új modellt is egy első osztályú csapat építi a szlovén Seascape hajógyárban, túra és regatta változatban is kapható. Sam Manuard tipikus, nem túl lapos hajótestet rajzolt, a szlovén Pure-Design szakértői súlyoptimalizált laminált terveket dolgoztak ki a hajótesthez, míg a stílusért az olasz sztártervező, Lorenzo Argento felelt. A belső tér spártai, de az opcionális prémium csomaggal kényelmesebbé tehető.

EYOTY döntős: Dragonfly 36
Jens Quorning csapata két és fél évet töltött a 36 lábas trimarán tervezésével és építésével. Nagyteljesítményű túravitorlásnak szánták, amely túra (önváltós orrvitorlával) és performance (két méterrel magasabb árbóc, génua) változatban rendelhető. 23 csomós végsebességével a Dragonfly a világ egyik leggyorsabb sorozatgyártású jachtja. A két kormánykereket és a négy elektromos csörlőt úgy helyezték el, hogy a jacht egyedül is könnyen kezelhető legyen, és az elülső részben tartózkodó vendégek zavartalanul tölthessék az idejüket. Belül egy-egy dupla fekhellyel rendelkező kabin található az orrban és a tatban, valamint egy zuhanyzó, konyha és egy tágas étkező. A bútorok alapfelszereltségként kőrisfából készülnek, alternatívaként szilfából is választhatók.

(forrás: sailworldcruising.com, fotók: gyártók)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!