Vitorláshajó-premierek a 2026-os boot Düsseldorfon – első rész
A világ legnagyobb vízisport-vására, a boot Düsseldorf 2026-ban is vonzó úti cél lesz a hajózás különféle területei iránt érdeklődők számára.
A vitorlázás mindig is központi eleme volt a vásárnak, és ennek megfelelően képviselteti magát, a témához kapcsolódóan számos érdekes modellt és újdonságot tekinthetnek meg a látogatók – sokat közülük akkor először nyilvánosan. Nagy érdeklődésre tartanak számot azok a modellek is, amelyek bejutottak az Év Európai Jachtja (EYOTY) verseny döntőjébe, és így esélyük van az iparág legfontosabb kontinentális díjának elnyerésére.
Világpremier: Hallberg-Rassy 370
A szokásos Frers Yacht Design terv, széles tattal, dupla kormánylapáttal, ólom tőkesúllyal és beépített orrsudárral. A terjedelmes orrkialakítás kiegyensúlyozott vitorlázási teljesítményt biztosít, míg a kellően hátra vitt behúzópontú génua garantálja a megfelelő élességet cirkáláskor. Fix szélvédőjével, a hajótesten és a felépítményen található kék csíkokkal, valamint a kabinban található magas oldalsó szegélyekkel a jachtról azonnal tudható, honnan származik. Újdonság ebben a kategóriában az opcionális orr- vagy farsugárkormány.

Világpremier: Saffier SE 28 Leopard
A Saffier új modellje ötvözi testvérmodelljeinek legjobb tulajdonságait: a Saffier SE 27 Leisure kompakt méretét, a Saffier SE 33 Life tágas terét és a Saffier SE 24 Lite modern dizájnját. A hajótestet teljesen áttervezték: a negatívan dőlő orr, a széles, lapos tat és a modern, hatékony függelékek (tőkesúly és kormánylapát) a kiváló vitorlás teljesítmény és a maximális élvezet garanciái. A pilótafülke elrendezésének kifinomult ergonómiája és az egyszemélyes vitorlázásra való alkalmasság megmaradt. Minden felhúzó- és állítókötél a kormánynál ülve kezelhető, a magas szegély kényelmes ülést tesz lehetővé, a szélvédő pedig anélkül nyújt védelmet, hogy megzavarná a lapos felépítmény sportos vonalait.

Németországi premier és EYOTY döntős: Dufour 48
Az új Dufour 48-cal a cég ismét lenyűgözőt nyújt a jacht szélességével. Umberto Felci tervező már az elmúlt években utalt arra, hogy mi az irány: a hajótestek egyre szélesebbek lesznek, és alig szűkülnek a tat felé. Ez a modell 11 centiméterrel szélesebb elődjénél, a már akkor is tércsodának tartott Dufour 470-nél. További érdekesség, hogy a jacht orrában egyfajta második kokpit található. Ez a kárpitozott, pohártartókkal ellátott társalgó valószínűleg kedvelt hellyé válik gyenge szélben és horgonyzás közben. A fő kokpit nagyrészt mentes a vitorlázással kapcsolatos felszerelésektől, fölé opcionálisan kérhető keménytető. Természetesen a hátsó keresztmerevítőben ott a mini konyha és a grillsütő párosa – ezt a koncepciót történetesen pont a Dufour vezette pár jó pár évvel ezelőtt.

Német premier és EYOTY döntős: Bénéteau Oceanis 52
A Bénéteau két modellel újítja meg Oceanis kínálatát, melyek közül az egyik a Roberto Biscontini által tervezett Oceanis 52. Az 51.1-es modellt váltja, a jachtépítés jelenlegi trendjeit a végletekig feszegetve. Méretstabilitásának köszönhetően a dőlése kifejezetten mérsékelt, ami nagyon kényelmessé teszi a vele való vitorlázást.

Német premier és EYOTY döntős: Lagoon 38
A VPLP Design tervezői ügyesen bővítették ki egy viszonylag kis katamarán rendelkezésre álló terét, jelentősen megnövelve az új modellét a 2019-ben épített 38-aséhoz képest. Így több helyet kínál, mint a Lagoon 40, amelyet új belépő szintű modellként vált fel. A tulajdonosi kabin az orrban található, nem pedig a tatban, ahogy az általában megszokott. Charter változatban a Lagoon 38 négy kabint kínál, valamint egy-egy zuhanyzós helyiséget mindkét hajótestben.

Folytatjuk…
(forrás: sailworldcruising.com, fotók: gyártók)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!





