Tankoa Yachts – Olokun – Az elbűvölő fekete hölgy

Azzal, hogy a tulajdonos egy az iparágon kívülről érkező irodát bízott meg a belsőépítészeti tervezéssel, sikerült teljesen új és szokatlan koncepciót alkotni. Az Olokun a japán letisztultság jegyében újraértelmezett, természetes színekkel és vonalakkal díszített hagyományos anyagokból alkotott mestermű.

A Tankoa Yachts központja Genova Sestri Ponente részén, a Földközi-tengeri hajóipar központjában található. Az évezredes hajóépítési hagyományokkal büszkélkedő város egyedülálló környezetet biztosít, és hatalmas felelősséget is jelent. Itt csak a legjobbaknak jut hely. Közvetlenül a genovai repülőtér mellett, 15 percnyi autóútra Milánótól, 2 órára Nizzától, míg Monte-Carlótól is csupán másfélre.

Nem meglepő tehát, hogy a 45 méternél nagyobb motoros jachtokra specializálódott Tankoa nem bízza a véletlenre a sorsát, és a legkiválóbb nemzetközi szakmai csapatot állította össze.

Tizenegyezer négyzetméter vízfelület, 250 méteres dokk, szárazdokk és minden, ami ahhoz szükséges, hogy az elkészült, illetve karbantartásra érkező hajókat maguk tudják kiemelni, vagy éppen vízre tenni. Az építőcsarnok 18 méter magas és 90 méter hosszú, tökéletesen klimatizált, ellenőrzött páratartalommal, így ideális hely egy új luxusjacht születéséhez.

Az S501 platform legújabb gyöngyszeme
Az S501 platformra építkező 50 méteres alumínium hajótest a harmadikként készült el a sorozatból, de az építésüket egyszerre kezdte el a Tankoa. Időközben a negyedikre is megérkezett a megrendelés. Az első átadott hajó a Vertige volt 2017-ben, ami után rögtön érkezett a hibrid meghajtású Bintador.

Az Olokun külsejének és elrendezésének tervezésénél – ami Francesco Paszkowski keze munkáját dicséri – kiemelt szempont volt, hogy egységes és letisztult stílust mutasson, modern formavilággal. Megtartották elődje jellegzetes vonásait is, mint a lehajtható teraszok, az elülső főfedélzet hatalmas hallja vagy a napozóterasz bárral és pezsgőfürdővel.

Természetesen a tulajdonos egyedi igényeinek kiszolgálására is jutott tér bőven: a teljes hátsó főfedélzeten egy tágas társalgó szolgálja a pihenést, míg az étkező a felső fedélzeten kapott helyet. A tulajdonos a vízi játékok helyett egy 15 méteres kísérőhajó mellett döntött, így az eredetileg a garázshoz tartozó lehajtható platform a strand és az új belső szalon meghosszabbítása lett.

A hajógyár vásárlói jellemzően legalább 10 évig használják az általuk készített jachtokat, ami csak akkor működhet, ha minden részletet a lehető legaprólékosabb gondossággal terveznek és építenek meg.

Az ügyfél egy elegáns fekete hajótestet és fémes szürke felépítményt választott. A sötét hajótestek könnyen túlmelegednek a napsütésben, így egy speciális Awlgrip bevonatot használtak, amely 10 fokkal is csökkentheti a fémtest hőmérsékletét.

Az Olokun exkluzív belsőépítészeti tervei – Dio Rodriguez vezetésével – a Casa Dio Miami/London munkáját dicsérik. Az amerikai székhelyű stúdió komoly tapasztalatot és elismertséget szerzett az iparágában. Nem véletlen, hogy a tulajdonos maga hozta a kedvenc belsőépítészeit a projektbe. Ők tervezték többek között a megrendelő magánrepülőjének a belsejét is, de az Olokun már a sorban a harmadik hajó, amit ennek az ügyfélnek terveznek. Mondhatjuk, hogy összeszokott csapatról van szó.

A Casa Dio Miami/London kifejezetten a tulajdonos ízléséhez igazította a belsőépítészeti terveket és a bútordizájnt, ami egy átgondolt és gyönyörűen kiegyensúlyozott kölcsönhatást teremtett a színek és a felhasznált anyagok között. Az eredeti terveket teljesen felülírták és újragondolták. Coco Chanel fenti híres tanácsa itt is működött. Gyakorlatilag mindent kidobtak, amit feleslegesnek éreztek.

„Nem értem, hogy az emberek miért zsúfolják tele a hajóikat felesleges dolgokkal” – mondta Dio Rodriguez. – “Az egyszerűség, a színek, a formák és a szerkezetek diszkrét összhangja volt a cél. A tisztaságot akartam megmutatni a lényegtelen részek kiiktatásával, csak a fontos dolgokat tartva meg.”

A korábban már említett főszalon kapcsán a kérés egyszerű volt, a lehető legnagyobbat szerette volna az ügyfél. Az ebédlő ezért felkerült a felső szintre, ahová két étkezőasztalt tettek, az egyiket a belső részre, a másikat a nyitott hátsó fedélzetre.

Ami szintén egyedi manapság, hogy a tulajdonos nem barátja a szórakoztatóelektronikának, így sem televíziót, sem mozit nem építettek be.

A Tankoa S501-es platformját minden újabb példány után fokozatosan finomhangolták, mind technikailag, mind esztétikailag. Az Olokunt hagyományos dízelmeghajtással szerelték fel, 18 csomós vég- és 15 csomós utazósebességre képes. Gazdaságos üzemmódban 4500 tengeri mérföld a hatótávolsága.

Juráncsik Norbert

(Cikkünk eredetileg és teljes terjedelmében az Aqua Magazin 155. számában jelent meg. Fizessen elő rá, hogy ne maradjon le exkluzív tartalmainkról!)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!