Numarine – 105 lábas szuperjacht

2017. június 13.
Címkék : hajóbemutatójachtNumarine 105 HT

Azért az nem mindennapi, hogy egy százlábas hajóból kettőt is eladnak egymás után. Ha így van, az sokat elmond arról a hajóról. Nos, a török Numarine 105 lábas szuperjachtját már nem csak a Földközi-tengeren lehet megpillantani, a Távol-Keleten sem lesz meglepő látvány az agresszívan előretörő lándzsahegyet idéző motoros.

Nagy feltűnést keltett a 2015 végén vízre bocsátott első Numarine 105 HT, hiszen a török gyártó sok mindent bedobott, hogy valóban kényelmes, elegáns, mégis élhető méretű motorjachtot állítson a megrendelő elé. Ugyanilyen maximalisták voltak a Numarine 105 HT 2017-esnél is. Az első modellt európai tulajdonosa a Földközi-tengerre tervezte, a második hajó viszont egy ázsiai tulajdonosnak készült, és Phuketnél tették vízre első próbaútjára.


A hajó nem igazán teszi kétségessé, hogy mire tervezték, hiszen rendkívül határozott vonalvezetésével mutatja: fedélzetén nagy sebességgel, de maximális kényelemben lehet hasítani a habokat. Ahogy tervezője, a Numarine dizájnere, Can Yalman megfogalmazta: a mozdulat eleganciáját igyekszik megmutatni ez a hajótest.


Az új Numarine 105 HT a 21. század gyermeke, hiszen üvegszálas szinte az egész váza, nem beszélve a belső kialakításáról, hiszen azt mindkét hajó esetén szinte teljes egészében a tulajdonos igényei szerint alakítják ki. Az persze azonos a két hajóban, hogy a lehető legpompázatosabb anyagokból hozták létre. Kívülről csillogó füstüvegek, belülről lágyan simogató faburkolatok, bőrülőkék és márványozott fürdőszoba-burkolatok.


A 32,94 méteres hajó karcsúságát példázza, hogy legszélesebb pontján is csak hét méter széles, hosszú, elvékonyodó orr- és csapott tatkialakítással. Igazi hullámvágó. Főként, mert merülése rendkívül alacsony, mindössze 1,1 méter, és megpakolva sem merül 1,9 méteres mélység alá.


A 105 HT elnevezéséből a számot nem kell magyarázni: a 105 lábas, vagyis 33 méteres hajó hosszát jelöli, a HT viszont meglepő módon egy alapvetően kabriókivitelű autót is jelölhetne, hiszen a „flying bridge”, a nyitott felső fedélzet hiányára utal, vagyis a hajó: hardtop.


Már említettük, hogy a hajó gyors. Nos, a számok nyelvén ez azt jelenti, hogy a 105 HT akár 30 csomós sebességgel is képes száguldani a tengereken át. Persze az utazósebesség ettől kissé elmarad, hiszen a Numarine 105-ös hosszabb távon is képes 26 csomós sebességgel „túrázni”.


A sportos menetteljesítményről két gigantikus Caterpillar dízelszív gondoskodik. Az MTU-val is használható ikrek 2400 lóerős teljesítmény leadására képesek. Emellé párosul, hogy az üvegszálas merevítőelemeknek köszönhetően a hajó akár hiperkönnyűnek is nevezhető, hiszen mindössze 98 tonna úgy, hogy közben 1,1 méteres merülés mellett hasítja a habokat.


A korábbi tesztek szerint átlagos, 17-20 csomós sebesség mellett akár 500 tengeri mérföld megtételére is alkalmas lehet a Numarine 105 HT. Ebben segítségére van a 12,7 ezer literes üzemanyag- és a 2400 literes édesvíztartálya, amely csak azért ilyen „kicsi”, mert a hajó víztisztító berendezés is található, amely naponta 220 liter édesvizet képes előállítani.

Technikai adatok
Teljes testhossz: 32,94 méter (105 láb)
Fedélzethossz: 30,02 méter
Szélesség: 7,1 méter
Merülés: 1,1-1,95 méter
Édesvíztartály: 2400 liter + víztisztító berendezés (napi 220 liter)
Üzemanyagtartály: 12700 liter
Vízkiszorítás: 98 tonna
Motor: CAT C32 ikermotor
Teljesítmény: 1825 lóerő

(Cikkünket teljes terjedelmében elolvashatja az Aqua Magazin legújabb számában.)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!