Jön a következő generáció az RC44 Cupban
A legtöbb tulajdonos régóta tagja az osztálynak, gyermekeik közül sokan rendszeresen vitorláznak a fedélzeten. A Törnqvist család most szintet lépett.
Torbjörn Törnqvist fia, Markus Törnqvist ezen a héten odaállt az új RC44 GeMera kormányához. Markus nem újonc a 44Cupban, az elmúlt öt évben rendszeresen vitorlázott édesapja Artemis Racing hajóján: „Hátulról (a vendégeknek kijelölt helyről – a szerk.) eljutottam odáig, hogy középen segíthettem a vitorlák állításában. Most megyek vissza hátra, de ezúttal nem a spoilerra, hanem a kormányhoz. Meglátjuk, miként sül el.” A fiatalembernek nem akármilyen edzői voltak, 2017-ben Bermudán az Artemis Racing America’s Cup csapatának néhány tagja tanította meg optimistezni, ma már saját Mothán száll vízre a Société Nautique de Genève-ből. „Laserrel, szkiffel és foilos katamaránnal is vitorláztam, szinte mindenből jutott egy kicsi, persze nem profi szinten, csak hobbiból.”

A GeMera csapat összeállításában Sarah Gundersen, az Artemis Racing csapatmenedzsere volt a segítségére, és az időzítés is a kezükre játszott. Mivel a „toborzás” egybe esett a 37. America’s Cup ciklus végével, sok vitorlázó felszabadult, így tudott taktikus lenni a Luna Rossa Prada Pirelli Team kormányosa, Francesco Bruni (aki korábban az Artemis Racing RC44-en és a svéd csapat America’s Cup katamaránján is ezt a szerepet töltötte be). A sokoldalú ausztrál, Kyle Langford került a nagyvitorlához, munkájukat más America’s Cup/SailGP szintű vitorlázók segítik – Kinley Fowler, a brit Neil Hunter és Nick Hutton, valamint az ausztrál párosversenyző/olimpikon David Gilmour.

További csapattagok olyan fiatal svéd vitorlázók, akik az Artemis Akadémiára jártak: Hugo Christenson és Ida Svensson a vitorláson, Hanno Seifert a parti kiszolgálásban segít. A GeMera a harmadik vadonatúj RC44, amely az utóbbi egy évben vízre került (Chris Bake Team Aqua és John Bassadone Peninsula Racing hajói után). Múlt szombaton tartották harmadik edzésnapjukat (és az első olyat, amin Markus kormányzott): „Érdekes lesz. Remélhetőleg nem fogunk túl rosszul szerepelni. Szerények az elvárásaink, de mivel nagyszerű emberekkel szállunk vízre szuper hajókon, biztos, hogy remekül érezzük majd magunkat.”

Bruni a kezdetek óta kivette a részét az osztály életéből, olyan csapatok tagja volt, mint a Mascalzone Latino, a Katusha, az Artemis Racing és a Team Nika. Szerinte ugyan a GeMera legénységének nagy része rendkívül magasan képzett vitorlázó, kevés RC44-tapasztalatuk van: „Fontos, hogy mindenki pozitívan álljon a dolgokhoz, úgy tudunk gyorsan tanulni.”

Bár a „GeMera” a svéd Koenigsegg által gyártott, elképesztően erős szuperautó, a csapat nevét valójában annak svéd jelentése alapján választották: „Adj többet”. „Ez motiváció a fedélzeten az esős napokra!”
(fotók és forrás: 44cup.org)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!