Hajóbemutató: ClubSwan 43
A Swan a 2022-es cannes-is hajókiállításon lebbentette le a fátylat a ClubSwan 43-ról, és cross-over versenyvitorlásként mutatta be.
„Olyan hajót akartunk tervezni, amellyel megidézhető a versenyzés-túrázás aranykora, amikor a családok részt vettek az egy hétig tartó Copa del Rey regattán, majd egy hétig túráztak a Baleár-szigetek térségében – ugyanazzal a hajóval” – mondta Federico Michetti, a Nautor Swan sporttevékenységekért felelős igazgatója, valamint a CS43 termékmenedzsere. Az első hajót 2024 nyarán bocsátották vízre a finnországi Pietersaariban. „Reméljük, hogy a 2025-ös Nemzetek Ligáján már 10 ilyen hajó áll a rajtvonalon!” (Hatot már eladtak – a szerk.)
A 118,2 négyzetméteres alapvitorlázatot és az alkalmanként felhúzott egyéb „vásznakat” 2,40 méter mélyre nyúló bulbás kíl ellensúlyozza. De az ORC minősítés optimalizálása érdekében a tőkesúlyban zsebek találhatók, amelyekbe akár 300 kg ólom pakolható be. Vagy ki, amikor a hajó épp állványon pihen. A fedélzet tervezése során arra törekedtek, hogy a legjobb eredményt érjék el mind túrázás, mind versenyzés esetén. Ez sok apró, szokatlan módosításhoz vezetett, például a kormánykerekeket öt fokkal elfordították: „Furcsán néz ki, de működik. Így kényelmesebb oldalt állva megtartani.”
Le a szalonba fa lépcsők vezetnek, bent csillogó fehér üvegszálas padló és plafon, valamint rengeteg fából készült szekrény várja az érkezőt. A konyha nem alibi megoldás, billegő sütővel és főzőlappal, közepes méretű, felül nyitható hűtőszekrénnyel és mosogatóval, valamint megfelelő tárolóhelyekkel bír. A három, kétágyas kabinból az orrban lévő nincs leválasztva a szalonról, cserébe sok tetőablakot kapott (de rendelhető kivehető ajtó és keret, hogy ez a rész is kellő intimitással bírjon). Az egy szem fürdő a jobb oldalra került, mérete megegyezik a konyháéval, benne zuhanyzó, mosdó és elektromos WC. Nincs külön térképasztal, a navigációt a chartplotterről lehet intézni.
A hajó intelligens kialakításának része, hogy számos elemet modulárissá tesznek, segítve a túra és regatta módok közötti átmenetet. Cserélhető például az orrsudár, a rövidebb, horgonygörgős kivitel a túrázásnál jön jól, a hosszabb a bőszeles vitorlák reptetéséhez a versenyeken. Utóbbiakat az orrfedélzet nyílásán keresztül lehet lehúzni egy kötéllel, amelynek fordítócsigáit az elülső válaszfalnál és a bal hátsó kabinnál rögzítették. Még a csap is leereszkedik a mosogatóba, hogy ne akadjon bele a vitorla.
fotók: nautorswan.com
forrás: sailingtoday.co.uk
- ha tetszett, ajánld másoknak is!