Első pillantás: Gitana 18, az új Maxi Edmond de Rothschild trimarán

Hónapokig tartó munka, idegtépő várakozás és szigorúan őrzött titkok után december 3-án bemutatták az új Maxi Edmond de Rothschild trimaránt.

Ariane de Rothschild és a Gitana Team 2017-ben elsőként hitte el, hogy a víz feletti repülés az óceáni versenyzés jövője. Ettől a meggyőződéstől vezérelve építették az első nagyméretű óceáni többtestű hajót, amely képes a nyílt óceánon repülni. Nyolc évvel és a Gitana 17 fedélzetén megtett 200 000 tengeri mérfölddel később a versenyistálló most bemutatta legújabb alkotását: „A családomban mindig is szenvedélyesen szerettük a versenyzést, a teljesítményt és a technológiai áttöréseket. Állandóan forradalmi újításokkal akarunk előállni, tudjuk, hogyan kell kockázatot vállalni, felmérni és kezelni azt. Ez teljes mértékben összhangban van filozófiánkkal” – árulta el Ariane de Rothschild.

Elődjéhez hasonlóan az új Maxi Edmond de Rothschild is új területet kíván meghódítani, ezúttal a hibrid üzemmódról 100 százalékos repülésre való átállással. Teljesen új külsővel rendelkező óriást keltettek életre: egy polimorf lényt, amelyen számos mozgó elemet lehet állítani. Az America’s Cup repülő egytestű hajóinak függelékei ihlették ezeket az 5 méternél hosszabb fesztávolságú Y szárnyakat, amelyeket úgy terveztek, hogy az optimalizált repülés érdekében jelentős felhajtóerőt generáljanak, növeljék a teljesítményt és számos különböző trimmelési lehetőséget tegyenek lehetővé a vitorla minden pontján, mindenféle körülmények között.

Papíron, több ezer, szimulátorban elvégzett teszt alapján az új Maxi Edmond de Rothschild minden elvárásnak megfelel, 10-15 százalékos sebességnövekedéssel. Már „csak” annyi van hátra, hogy valós körülmények között is megismerkedjünk ezzel a csodálatos teremtménnyel: „Ezzel az új hajóval a lehető legtökéletesebb repülést szeretnénk elérni. Ideális esetben nagyon magasan tudunk majd repülni anélkül, hogy akár csak érintenénk a hullámokat. Reméljük, hogy 3 méteres hullámokban is tudunk majd repülni, és átlagosan 40 csomó körüli vitorlázási sebességet tudunk majd elérni” – adott hangot optimizmusának Charles Caudrelier, a Maxi Edmond de Rothschild kapitánya.

A Gitana 18 számokban
200 000 óra építés
50 000 óra tanulmányozás, tervezés
36 hónapos építés
200+ résztvevő a projektben

A Gitana 18 videón

YouTube Video

(fotók és forrás: gitana-team.com)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!