Bizarr eseményeket hozott a The Ocean Race harmadik szakaszának rajtja

A The Ocean Race harmadik szakaszának rajtjára 25 csomóig frissülő szélben került sor, de a rengeteg szélváltó igen izgalmassá tette a partközeli eseményt.

A mezőny tagjainak két és fél körös pályát kellett teljesíteniük, hogy a parton felsorakozott nézőknek alkalmuk legyen megcsodálni a száguldó hajókat, mielőtt azok nekivághattak volna a déli óceánok végtelen vizeinek. A tervbe bezavart egy háromtagú bálnacsapat, amelyet az eredeti rajtterületnél láttak, a versenyrendezőségnek az utolsó pillanatban kellett változtatnia a versenypályán. Mivel azonban onnantól a rajtvonal környékét a Tábla-hegy szélárnyéka befolyásolta, bármi megtörténhetett – és meg is történt: másodpercekkel a rajt előtt elfogyott a szél. Csak a Biotherm kapott el egy csíkot, és úgy megindult, mintha puskából lőtték volna ki, míg a többiek csak álltak egy helyben.

A Team Malizia haladt át másodikkét a rajtvonalon, őt követte a Guyot environnement Team Europe, az 11th Hour Racing Team, majd a Team Holcim PRB. Az első kör vége felé a Tábla-hegy hatása ismét érvényesült, a Biotherm húszcsomós rohanás helyett két csomóval vánszorgott, a több száz méteres, behozhatatlannak tűnő előnyük semmivé foszlott.

Paul Meilhatéknak aztán technikai gondjuk akadt, nehézséget okozott nekik a vitorlák kezelése, és hamarosan jelezték is a versenyrendezőségnek, hogy felfüggesztik a versenyzést*, visszatérnek a kikötőbe, hogy kijavítsák a hibát: „Nem komoly a probléma, de meg kell javítanunk, szerencsére nem veszítünk sok időt, ha most megcsináljuk.” Hamarosan az 11th Hour Racing Team lett a következő, amelyik a technikai megálló mellett döntött*, igaz, ott a csapat a vízen szerelést választotta: „Eltört a nagyvitorla két felső latnijának rögzítője. És ugyan van két tartalék a fedélzeten, meg tudnánk csinálni a javítást, de akkor nem maradna tartalékunk a Déli-óceánra. Így hát behozunk két új darabot a partról, hogy felkészüljünk a hosszú – akár 35 napos – szakaszra… ez a legbölcsebb, amit tehetünk” – mondta Mark Towill, a csapat vezérigazgatója.

Kint a tengeren a Team Malizia találta meg elsőként a szelet, nyomában az első két szakaszt nyerő Team Holcim PRB-vel és a Guyot environnement Team Europe-pal. Az előrejelzések szerint 25-30 csomós szél várt rájuk, 2-3 méteres hullámokkal.

* A felfüggesztés mindkét csapat esetén azt jelentette, hogy legalább két órát kellett várniuk, mielőtt folytathatják a versenyzést, még akkor is, ha a javítás lényegesen kevesebb időt vett igénybe.

Látványos összefoglaló az eseményekről:

YouTube video

Majd a szél odalett, és jöttek a kényszeredett útvonal-választások:

(fotók és forrás: The Ocean Race)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!