A Musto Skiff rövid története
A Musto Skiff népszerű Európában, az osztály 2022-es világbajnokságára hetven és száz közötti nevezőt várnak.
Amikor a World Sailing 1999-ben pályázatot írt ki egy gyors egyszemélyes hajó megtervezésére, dr. Joachim Happrecht, aki hosszú ideje versenyzett Contender osztályban, kitalálta az OSP-t, vagyis az Olympic Singlehander Projectet (Egyszemélyes Olimpiai Projekt).
Az első hajó rétegelt lemezből készült, és a szkiff prototípusát 1999-ben a Hamburg Boat Show-n mutatták be. Itt vetett szemet rá Nigel Musto, aki felhívta rá a finn vitorlázótárs, Tim Tavinor figyelmét.
Egy ígéretes Garda-tavi tesztvitorlázást követően Tavinor és akkori üzlettársa, Luca Devoti úgy döntöttek, hogy befektetnek a projektbe. Mivel szükség volt egy névre az új hajó számára, Nigel felajánlotta az osztály szponzorálását, és megszületett a Musto Skiff.
Az egykezes szkiff fő jellemzői: trapézos, aszimmetrikus spinakkerrel szerelt, kicsi a saját tömege és 20 csomó feletti sebesség elérésére képes. Így a mai napig az egyik leggyorsabb egyszemélyes vitorlás.
A 15 lábas hajóosztály idei világbajnokságát június 21–26. között rendezik meg, a Kieli Nemzetközi Vitorlás hét keretein belül, legalább hetven indulóval.
Történelmi mozi – az osztály promóciós filmje több mint 10 évvel ezelőttről:
(forrás: sailingscuttlebutt.com, fotók: mustoskiff.com, yachtsandyachting.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!