Versenyeken is indulhat a Hungária

Hét év után eredeti, klasszikus formájában újra vízre kerülhetett a Hungária, ezúttal Tihanyban, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő kikötőjében, miután Cittel Lajos veszprémi hajóépítő műhelyében egy éven át dolgoztak rajta.


A műemlék fahajót magyar megrendelésre még 1928-ban építették Svédországban, amely az akkori amszterdami nyári olimpiára készült. Mindent kézzel végeztek el rajta rendkívül aprólékos munkával. Nagyon leromlott állapotban volt a hajó, a dekkje 90 százalékban tönkrement, a palánkozás mindenhol hézagos volt, folyt bele a víz, a bordák eltörtek benne, mindezt szép sorjában kicserélték.

Izgalom adódott bőven, mert a parttól kissé távolabb tudott megállni a daru, amely a hajót ráemelte a vízre a szállítójárműből. Az ötszemélyes hajót teljesen újjáépítették, és az ólomöntvény tőkesúlyon kívül mindent kicseréltek a mesterek. Ahogy eredetileg is, mahagónival borították, rézvereteket, facsigát helyeztek el rajta, és több mint harminc négyzetméternyi vitorla került az árbócra. A hajó indulhat a világ legelegánsabb klasszikus vitorlásversenyein is, ahol nyolc csomóval is haladhat.

A hajót folyamatosan karban kell tartani, festeni, lakkozni, télen partra tenni, letakarni, jól szellőző helyen kell tárolni, és akkor örök darab marad a Hungária, amit a vitorlázók a Balaton egyik ékkövének neveznek. A hajó, ahogy évtizedekkel ezelőtt, ismét versenyezhet a Balatonon testvérével, a Talizmánnal, amelyet tíz évvel ezelőtt ugyanebben a veszprémi műhelyben újítottak fel – írta a veol.hu.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!