Úszó vitorlásmúzeum Menorcán: Copa del Rey Repsol de Barcos de Época

Augusztus 29. és szeptember 3. között rendezte meg klasszikus hajóknak kiírt regattáját a Club Marítimo de Mahón, immár tizenkilencedszer.

A regatta több okból is egyedülálló. Egyrészt Menorca rendkívüli partvonala miatt, amely mentén zajlik. Sziklák és őrtornyok, a smaragdzöld vizek látványa a Punta Prima és Isla del Aire közötti átjáróban, a fenséges sziget, amelynek a világítótornya ideális hátteret nyújt számos fotóhoz. És ott van a 19. században emelt La Mola erődítmény, amely II. Fülöp uralkodásának idején, a 16. században épült San Felipe várával együtt, ma is látható ágyúival védte a kikötő bejáratát, a világ egyik legnagyobb természetes kikötőjét.

Másrészt mert a gasztronómia és a kikötő mentén található bárok hangulata is nagy vonzerővel bír a több száz vitorlázó számára, akik ezekben a napokban itt gyűlnek össze. A menorcai konyha egyszerű, sallangmentes, de mindenekelőtt szezonális műfaj, amely a szárazföld és a tenger helyi termékein alapul. A halak és a tenger gyümölcsei a királyai ennek az egyértelműen mediterrán konyhának, ám tagadhatatlan az angol konyha hatása.

A Vintage, Big Boats, Classics és Spirit of Tradition osztályokba sorolt 50 hajó részvételével az első nap pontosan kezdődött, egy rövid vihart követően 7–11 csomó közötti enyhe keleti szélben 14 mérföldes pályát jelöltek ki az Época Cangreja és az Época Bermudiana osztályok számára, amelyek a kikötő torkolata elől indulva és a Club Marítimo Mahonés előtt befutva megkerülték az Isla del Aire-t, míg a többi osztály mintegy 19 mérföldes útvonalat vitorlázott.

YouTube Video

A második nap meglehetősen hosszúnak bizonyult a résztvevők számára. A Xaloc néven ismert délnyugati szél 8 és 14 csomó között ingadozott, és a pálya, az előző napival megegyező rajt és cél mellett, Punta Prima megkerülése után a déli part mentén futott, a Binibequerben lévő Época betétbóját megkerülve 18,6 mérföldet jelentett, a többi osztálynak pedig plusz 9 mérföldet, Cala En Porterig, majd vissza.

YouTube Video

A harmadik nap délnyugati széllel és kék éggel kezdődött, és ez egész nap így is maradt. A rajtot a klub előtt próbálták lebonyolítani, de ezt az ötletet végül elvetették, és egy olyan pályát jelöltek ki, amely a sziget keleti oldalán haladt észak felé, majd a többi naphoz hasonlóan a klub előtt ért véget.

YouTube Video

Az utolsó nap friss keleti széllel és jelentős hullámzással jelentkezett, a felkorbácsolt tenger nem kedvezett a tenger ezen ékköveinek megvitorlázásához. A versenyigazgató, Ariane Mainemare a helyzettel szembesülve úgy döntött, hogy nem kockáztatja a hajók és a legénységek épségét, és a vitorlázók egyetértésével véget vetett a regattának.

XIX Copa del Rey Repsol de Barcos de Época – Vela Clásica Menorca dobogósok:
Big Boats
Mariska
Viveka
Hallowe’en

Gaff Vintage
Spartan
Viola
Chinook

Bermudian Vintage
Comet
Fjord III
Sonata

Classics
Argos
Saint Christopher
Don Quijote

Spirit of Tradition
Lohengrin
Happy Forever
Celeste di Mare

Teljes végeredmény itt.

(fotók és forrás: velaclasicamenorca.com)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!