Tesztmenet: Pardo GT52-próbaút Saint-Tropez-ban

Szokatlanul viharos nap volt a francia Riviérán, de a Cantiere del Pardo GT52 elhozta a napsütést.

Ha az ember Saint-Tropez-ra gondol, perzselő nap, bronzbarna testek, forró homok és végtelen kék víz jut eszébe. De a hely nem mindig ilyen, néha esős, szeles, szürke és nyomorúságos az idő. Ideálisnak semmiképp sem nevezhető körülmények (nyaraláshoz legalábbis), hajóteszthez annál inkább: csak még jobban kiemelik a vizsgált példány erősségeit.

Kezdjük azzal, hogy a 16,6 méteres motoros jacht társalgójában 13 vendég helyezhető el kényelmes körülmények között – ez már önmagában is lenyűgöző. Massimo Gino, a Nauta Design alapítója irányította a projektet, amelynek célja egy olyan modell létrehozása volt, amely valahol a Pardo Walkaround és Endurance családjai között helyezkedik el: „A Pardo GT52-esnek vonzónak kell lennie azon tulajdonosok számára, akik a Pardo T-top Walkaroundoknál is bőségesebb térkínálatot keresnek, de nem akarnak lemondani a teljesítményről és az elegáns fedélzeti életstílusról”.

Az első hajótest lakóterét az Európában jobban kedvelt „galley-down” konfigurációban alakították ki – ekkor a konyha lekerül a szalonba. Az amerikai vásárlók körében a „galley up” népszerűbb, annak ellenére, hogy abban fel kell áldozni a pihenőtér egy részét: „Arra számítunk, hogy a GT52-esek körülbelül a felét az Egyesült Államokba adjuk el, főleg Floridába, ahol a vásárlók gyakran járatják a légkondicionálót a nap 24 órájában, és értékelik, hogy teljesen le tudják zárni a kabin területét” – mondja Gigi Servidati, a Pardo márka elnöke.

Bár a GT52 alapja ugyanaz a hajótest, mint a Pardo 50-esé, a hátsó fedélzet 60 centiméterrel hosszabb, ami – különösen ebben a konyhával felszerelt modellben – a bőséges üvegfelülettel kombinálva nyitott, tágas teret teremt. Az új modell 52-es határozottan megérdemli a gran turismo becenevet: elég kicsi ahhoz, hogy egynapos hajóként használhassuk, a berendezése hosszabb utakra ösztönöz a barátokkal és a családdal.

A beépített mosogatógéppel, mikrohullámú sütővel és teljes méretű mosogatóval felszerelt konyhán keresztül a világos és tágas tulajdonosi kabinba jutunk, ahol „King size” franciaágy, ülőgarnitúra és zárt zuhanyzóval épített, méretes fürdőszoba található. A meglehetősen grandiózus VIP-kabinban – amely két, a szokásosnál szélesebb egyszemélyes ágynak ad otthont – külön WC-t és zuhanyszekciós fürdőszobát használhatnak a lakók, míg a kormányállás bal oldali ülései alatt egy harmadik kis kabin is kialakítható (a „galley-up” modelleken). Ez hivatalosan a legénység számára van fenntartva, de a legtöbben inkább gyerekeknek vagy utolsó pillanatban érkező vendégeknek szánják.

A hajót oldalról nézve a leginkább szembetűnő, hogy a fedélzet elrendezése, az előre dőlő kormányállás és a trapéz alakú kabinablakok még nyugalomban is előre törő tartást kölcsönöznek a GT52-esnek – mozgás közben pedig elegánsan sportos viselkedést: „A fordított szélvédő erőteljes megjelenést kölcsönöz a jachtnak, amellett, hogy megvan a navigációs funkciója, különösen éjszaka” – állítja Gino.

A 13 vendég szállítása – pláne hullámos vízen – jó tesztnek tűnt a hajótest és a Volvo IPS kombináció számára, és – annak ellenére, hogy a standard 650-es motorok futnak az opcionális 700-as vagy 800-as alternatívák helyett – a hajó kiválóan teljesített. Könnyedén elérte a 30 csomós végsebességet, és érezni lehetett rajta, hogy ha kell, az idők végezetéig ott tartja a testet. És közben végig sütne a Nap…

Cantiere del Pardo GT52 fő paraméterek:
Teljes hossz: 16,58 méter
Külső és belső kialakítás: Nauta Design
Maximális szélesség: 4,95 méter
Vízkiszorítás: 25 000 kg
Üzemanyag-kapacitás: 2000 liter
Édesvíztartály: 600 liter
Standard motorok: Volvo IPS 650 (opciók: IPS 700, IPS 800)
Nettó alapár: 1 214 340 euró

A hajó rövid bemutatófilmje:

YouTube video

(fotók és forrás: Boat International)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!