Royal Huisman Sea Eagle, az álomhajó

2016. szeptember 7.
Címkék : hajóbemutatóRoyal HuismanSea Eagle

20549-5008307A holland hajóépítő cég ismerői jól tudják: ha a Royal Huismannál nézik ki tengeri kedvencüket, akkor valódi unikumhoz jutnak, hiszen a cég dokkjából évente mindössze 1-2 hajó siklik ki. Bár legutóbbi megrendelőjüknek is hónapokat kellett várnia, a Sea Eagle tulajdonosa aligha lehet elégedetlen: káprázatosan szép klasszikus jachttal szelheti eztán a habokat.

A Royal Huisman legújabb remeke egy hamisítatlan szlúp alakját, felépítését idézi. Ezek a hadihajók csak annyiban tértek el a korvettektől, hogy nem volt külön ütegfedélzetük, vagyis az ellen elsüllyesztésére használatos ágyúk a fedélközben dörögtek. A Sea Eagle ma már igazi pacifistáknak készül, akik akár túrázás, akár versenyzés miatt lépnek a fedélzetre, bár az igaz, hogy mindkettőben meg lehet találni a hódítás ősi ösztönét.

20549-9682477
Az áthallás a klasszikus hajósidőkkel biztos nem véletlen, hiszen a Royal Huisman az egyik legrégebbi tradíciókkal büszkélkedő holland hajóépítő cég, amely a 19. század végén kezdett fából halász- és javítóhajókat készíteni. Nem csoda tehát, hogy a cég műhelyeiben ma is rengeteg, a fák típusait kiválóan ismerő szakember dolgozik, és ez jachtjaik kialakítása során messziről is látszik. Mint ahogy az is, hogy a Royal Huisman ma már nem halászhajókat kínál megrendelőinek, hanem egyedi gyártású, varázslatosan berendezett úszó villákat, amelyekben a biztonságot a 21. századi technológia, míg a kényelmet az időtlen elegancia biztosítja. És hogy minden apró részlet a helyén legyen, a holland cég nem hajlandó beszállni a tömegtermelésbe: évente nagyjából két, legfeljebb három hajó hagyja el az építőműhelyt.

Vf9VgG9Q8S8MJT7Hebos_SeaEagle_CarloBaronciniCBC27701-hhr-1280x720
A Sea Eagle (Tengeri Sas) kialakítására 2015-ben kaptak megrendelést, a hajó tulajdonosa pedig 2016 tavaszán juthatott hozzá e csodálatos szlúphoz. Ez a vízi jármű a gyártó flottájában középkategóriásnak számít, hiszen 43 méteres hosszával megelőzi számos kistestvérét. Ez a hajótesthossz tiszteletet parancsoló, főként ha hozzátesszük, hogy egy 203 tonnás, vagyis egyáltalán nem könnyű szerkezetű hajóról beszélünk. A jacht előrerepítéséről három darabból (fok, grósz és tarcs) álló, összesen 1107 négyzetméternyi felületű vitorlázat gondoskodik. Persze mindehhez méretes, kilenc méternél nagyobb árbóc is tartozik.

Sea Eagle Launching Shooting-CBC17249 1800x810
Ha pedig az égiek nem kegyesek a széljárással, akkor a gépházban egy C18 Caterpillar motor is megbúvik, amely 714 lóerős teljesítményt ad le viszonylag alacsony, 2100-as fordulatszám mellett. A Sea Eagle a vízvonalnál is 37 méter hosszú, vagyis kellő mennyiségű hely állt rendelkezésre a két fedélzeten arra, hogy a belső kialakításért felelős Rhoades Young Design belsőépítész-csapat valami varázslatosat alkosson.

DGU37eQtSz2qKskx6IFx_Sea-Eagle-monaco-yacht-show-1280x720
A Royal Huisman hagyományainak megfelelően a belső terekben a fát csak másik fa, vagy bőr válthatja fel, hogy semmiféle művi ne keveredjen a hagyományos alapanyagok közé. Franciadió, birs- és egészen világos nyírfelületek váltogatják egymást olyan eleganciával, hogy az ember szeme belekáprázik. Az alapkivitel esetén a vendégek és a legénység számára hét kabin áll rendelkezésre.

20549-5008307
És hogy egy ilyen csodát kormányozni egyszerre legyen romantikus és modern, a hajó „pilótaállása” egy a külső fedélzeten kiépített kettős kormányfedélzet kézi, Lewmar Mamba rendszerű kormánnyal. A lapát egy teljesen kiegyensúlyozott szénszálas kardsvert, amelynek kezelését természetesen át is lehet adni egy hidraulikusan működő automata pilótának. Na de ki adná ki a kezéből egy ilyen hajó irányítását? Biztos senki sem szívesen, de mert a hajó jellemzői alapján kikötés nélkül mintegy 3000 tengeri mérföldet képes megtenni, azért erre mégiscsak szükség lehet.

M. Kovács Róbert

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!