Rekordszámú induló, lendületes verseny: Flexfleet Klasszikus Szóló 2024
Május 3-án negyedik alkalommal indult útjára a Flexfleet Klasszikus szóló Balatonkerülő verseny mezőnye. És rekord gyorsasággal ért célba.
A Tihanyi Hajós Egylet által szervezett regattán az indulók száma rekordot döntött: 66 hajó keresztezte a rajtvonalat péntek reggel. A meteorológiai előrejelzésből kiindulva alapvetően csapadékos versenyre készült a mezőny, ám a 9 órás rajt előtt egy órával elállt az eső, 8 csomós, lassan frissülő szélben keltek útra a hajók Almádi felé.
Elsőként az Orpheus vette a jelet, délben pedig az éppen vezető Tantál maga mögött hagyta a keleti medencét. A 14-16 csomós hátszélben akár 12-15 csomóval is vágtattak a hajók, így az első három (Code8, Déli szél, Fazék) négy óra előtt vette a keszthelyi bóját.
Györök és Máriafürdő között szűk egy órás leállás következett, majd megérkezett az ígért északi, amiben egytakkos kreuz-félszeles menet várt a mezőnyre Tihany felé. Az adott körülmények között a 70-es cirkáló nagyon élt, az Orpheus (Herkó Dezső) este 9 után nem sokkal elsőként haladt át a célvonalon. Őt a Maritime (Ambrózy György) és a Narvál (Makai Gábor) követte, majd szűk egy óra alatt szép sorban befutott az első 21 hajó.
Éjszaka nem csökkent a szél, sőt hajnalban 50-60 km/órás ráfújás tette próbára a versenyzőket. Az utolsó hajó, az Álmodó (Kamarás Szilárd) reggel 7-kor ért célba. Tavaly ezzel az időeredménnyel az abszolút 8. helyet érte volna el.
A verseny érdekessége, hogy alig volt cirkáló szakasz az úton, a legjobb navigáló díját kapó Békés Miklós az Öreg fedélzetén a légvonalban 168 kilométeres távon 170 kilométert vitorlázott.
Erős szeles, dolgos verseny lett az egyszemélyes kerülőből, a Balaton megint megmutatta, hogy mindig tud meglepetést okozni. A befutó versenyzők (66 indulóból 61 hajó) bebizonyították, hogy ilyen körülmények között is uralták hajójukat, fáradtan, de büszkén vehették át a Finisher pólót az eredményhirdetésen.
Idén új kezdeményezésként Titán kategóriában, négykezesként is lehetett indulni a versenyen egy junior korú versenyzővel. Végül öt apa-fia, apa-lánya és egy senior-junior páros indult ebben a versenyben, amelyet a Tranquilo nyert (Bakonyi Attila – Bakonyi Zsombor).
A verseny valóban nem jöhetett volna létre a Flexfleet nagyvonalú támogatása nélkül, felajánlott különdíjukat – egy Mazda MX5 kabrió egy hónapi használata – mindig az utolsó előtti befutó hajó kormányosa nyeri, aki idén Bolla András (Bolladik) lett.
Ladányi János összefoglalója a 2024-es Flexfleet Klasszikus Szólóról:
Részlet Herkó Dezső beszámolójából: „A teljesség igénye nélkül… de szeretnék nagyon gratulálni Gyurcinak és Gábornak a dobogóhoz, minden helyezettnek az osztályokban, a 8M open indulóknak, mert amit tudnak a hajóikkal az lenyűgöző, a klasszikus osztályok versenyzőinek/helyezettjeinek, akik nagyon szépen mentek a bőszélben is, Miriamnak és a hölgyeknek, a kicsit idősebb ifjoncoknak, és a koruk szerint tényleg fiataloknak… MINDENKINEK, aki részt vett!
Köszönet Andinak, Noelnek és segítőiknek a szervezésért, a ránk figyelésért, az önzetlenségért parton és vízen egyaránt. Köszönet a versenyt támogatóknak. És szeretném megköszönni a csapattársaimnak, a kikötőnk dolgozóinak, hogy segítettek a hajó felkészítésében.
Végül: életem egyik meghatározó élménye az egykezes. És most kicsit furcsa is. De továbbra is azt gondolom, hogy minden indulónak a dobogó tetején a helye ezen a versenyen.
Köszönöm, hogy ismét köztetek lehettem!” – idézet a 70-es cirkáló osztály Facebook oldaláról.
fotók és forrás: Tihanyi Hajós Egylet
- ha tetszett, ajánld másoknak is!