Pelagic 77 – A sarkvidéki vitorlás

A KM YachtBuilders olyan 23,5 méteres vitorlás építésébe fogott, amit kifejezetten sarkvidéki expedíciókra terveztek.

A Pelagic 77 alumíniumtesttel, robusztus tőkesúllyal, megerősített oldalfalakkal és fedélzettel készül a megpróbáltatásokra. A vitorlást a Tony Castro Design tervezte, és elődjének, a 22,5 méteres Pelagic Autralisnak* a modernizált változata.

Az MCM alapítója, Peter Wilson elmondta: „Egy expedíciós vitorlás hajót speciális kritériumok szerint kell megtervezni és építeni. Hosszú ideig lesz távol, könnyen kezelhetőnek kell lennie, egyszerű és kiemelten tartós vitorlázatot és megbízható fedélzeti rendszereket kell alkalmazni. A Pelagic 77-es tervezésekor ezeket a tényezőket tartottuk szem előtt.”

A különleges körülményekre felkészülve a hajó ikermotorokat, jól védett propellereket és számos olyan megoldást kapott, ami lehetővé teszi a tengeren való karbantartást és javítást.

A 6,2 méter széles jacht teljes belső bútorzata bambuszból készült. Kényelmes nappali és hajókonyha képezi a hajó központi életterét. A hat dupla kabin 12 főnek nyújt kényelmes elhelyezést.

Az MCM közleménye szerint az alumíniumtest elkészült, és már a belső tér kialakítása zajlik. Hamarosan beszerelik a mechanikus, elektromos és hidraulikus rendszereket, amelyet a bútorok beépítése követ. Az utolsó fázis pedig a fedélzet kialakítása.

A hajótest átfordítása 2019. november 1-jén:

*Skip Novak (aki többek között négyszer vett részt a Whitbread / Volvo Ocean Race regattán) tizennégy évig vezetett sarkvidéki hajós expedíciókat, az ott gyűjtött tapasztalatok alapján született meg a Pelagic Australis 2003-ban. További sarki utak és egy, az Északnyugati-átjáró való átkelési kísérlet következtek, valamint elkezdett formálódni az újabb jármű koncepciója. Ez lett a Pelagic 77.

A Pelagic 77-esnek az év végére kell elkészülnie, amikor a tulajdonos a tesztelések után következő sarkvidéki expedíciójára indul – írta a boatinternational.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!