Öt-tíz napot lehet faragni a földkerülő rekordból

Francois Gabart állítja, hogy a feladat nehéz, de nem lehetetlen. Ahogy az sem, hogy akár három napon belül szeljék át az Atlanti-óceánt.

Július 22-én került vízre az M101-projekt néven elhíresült trimarán, melynek tervezését még a MACIF támogatásával kezdte meg a vitorlázó, ám már a KRESK logója alatt fejezte be. Az SVR Lazartigue Ultim kategóriájú trimarán 150 000 munkaóra gyümölcse, koncepciója radikális, de alaposan átgondolt.

Antoine Gautier, a tervezőcsapat vezetője a MerConcept-nél (ez Gabart cége): „kezdettől látszott, hogy aerodinamikai fronton nagyot nyerhetünk. Ezért eltüntettük a fedélzetből kiemelkedő kabint. Ennek következtében alacsonyabbra kerülhetett a vitorlázat is, annyira, hogy behúzott állapotban a grósz a deckre simul. Egyebekben pont olyan, mint a Banque Populaire XI-en, csak épp 1,2 méterrel lentebb van.”

Bár az M101 nehezebb, mint elődje, az M100, még így is egy tonnával könnyebb, mint a majd’ egy méterrel hosszabb és extrán megerősített BP XI, ami 16 tonnát nyom, míg a Gitana 17 (Maxi Edmond de Rothschild) 15,5-öt.

Francois Gabart: nem nagyon szeretek számokat mondani, mert nem igazán szemléltetik, micsoda fejlesztéseket végeztünk. Bizonyos körülmények között gigantikus a változás, és bár így sem állítom, hogy könnyen fog menni, de elképzelhetőnek tartom, hogy 5-10 napot faragjunk a fennálló földkerülő rekordból (ez legénységgel futva jelenleg 40 nap, 23 óra, 30 perc, 30 másodperc és az IDEC trimarán állította fel 2017 januárjában – a szerk.), és nem tűnik túlzónak arról álmodozni, hogy az atlanti átkelés teljesíthető három nap alatt.”

Az SVR Lazartigue első vitorlázása:

YouTube video

fotók: Maxime Horlaville / MerConcept, Guillaume Gatefait

forrás: Tip & Shaft

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!