Népszerű a bevásárlóturizmus

A KSH adatai szerint 2018 első három negyedévében 95 milliárd forintot költöttünk külföldön kifejezetten vásárlási céllal, és ennek megfelelően a 2017-es hasonló időszakban mért 3,5 millióról 3,8 millióra nőtt a tranzakciók száma.

A tavalyelőtti 103 milliárd forint után 130 milliárdra nőhetett 2018-ban a magyar bevásárlóturizmusból eredő külföldi költekezés. A magyarok legkeresettebb bevásárlási célpontja Ausztria, amelyet Szlovákia követ, a harmadik helyen Szerbia áll. Ausztriába a márkás termékekért járnak át a magyarok, Szlovákiába élelmiszerért, főleg sörökért és tejtermékekért, és vélhetően Szerbiába is ugyanezért.

A KSH adatainak összehasonlításából kiderül, hogy 2014 óta 47 százalékkal nőtt a kiutazások és a tranzakciók száma, és négy év alatt 136 százalékkal lett magasabb a költések értéke. A trend valószínűleg a következő években sem változik.

A magyar költésekhez hasonlóan a külföldiek is szívesen járnak Magyarországra vásárolni, az itteni költéseik 177 milliárd forintot tesznek ki. Jellemzően osztrákok és szlovákok járnak hozzánk, mert náluk hiába alacsonyabb az áfa, a gyengébb forint miatt sok terméket itt érdemes beszerezniük, főleg, ha a boltokban akciók vannak. Ukrajnából is előszeretettel jönnek Magyarországra a bevásárlóturisták, őket főleg a nagyobb áruválaszték és a minőségi termékek érdeklik – írta a vg.hu a Blokk.com kereskedelmi szakportál alapján.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!