Minden idők legnézettebb America’s Cupja
A 36. America’s Cupnak sikerült elérnie azokat a céljait is, amiket a globális sugárzással és a nézőszámmal kapcsolatban kitűztek. És ezek nem voltak kis célok.
Hivatalos adatok szerint 3,2-szer annyian követték figyelemmel az Aucklandben zajló történéseket, mint a 2017-es bermudai eseményt. A Nielsen piackutató által végzett felmérés szerint a közvetítések 941 millió ember értek el világszerte, az esemény médiaértéke 832,9 millió euróra rúgott.
Televízióban (élőben vagy összefoglalóban), a honlapon, a YouTube-on vagy a Facebookon keresztül 68,2 millióan nézték a vitorlás csúcseseményt, ami majdnem háromszorosa a bermudai 20,5 milliónak. Előbbi szám annak fényében különösen figyelemreméltó, hogy ezúttal az Egyesült Államokban tévén ingyen nem, csak előfizetéssel lehetett hozzáférni az adáshoz.
Pillantás az élő adás kulisszái mögé:
A közvetítés fontosabb elemei:
– 21 élő anyagos nap
– 25 élő sajtótájékoztató
– 21 napi (egyenként 26 perces) összefoglaló
– 7 hétvégi/eseményhez kapcsolódó (egyenként 52 perces) összefoglaló
– 30 videós hír
– 140 kiegészítő (egyeként 3 perces) anyag
– 1 esemény utáni dokumentumfilm (The Last Call).
A közösségi médiában 491 ezerről 1,09 millióra nőtt a követők száma, 159 millió helyett 499 millió interakciót generálva (csak a verseny alatt). A nyitóeseménytől a díjátadóig 7,9 millió néző 7,7 millió órányi műsort tekintett meg, vagyis átlagosan minden néző majdnem egyórányi anyagot fogyasztott el.
Mindez részletesebben és látványosabban:
(forrás: americascup.com, fotók: ahtsport.com, americascup.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!