Megszűnő hajójáratok, bezáró kikötők

Megszűnne a Bahartnál a szálloda-, a kemping- és a vitorláskikötő-üzemeltetés, valamint több menetrendi és sétahajójárat. Öt hajót kivonnának a forgalomból, négy kikötőt bezárnának a reorganizációs terv részeként.

Profiltisztításról szóló reorganizációs tervet készített a tavaly nyár végén meghatározó állami többségi tulajdonba került Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) új igazgatósága, a javaslatra május 6-ig várja a kisebbségi tulajdonba került balatoni önkormányzatok szavazatait. A terv célja, hogy a Bahart megújuljon, működési hatékonysága pedig a profiltisztítás és szervezetoptimalizálás eredményeként érdemben növekedjen.

Az elképzelések szerint megszűnne a társaságnál a szálloda-, a kemping- és a vitorláskikötő-üzemeltetés, valamint több menetrendi és sétahajójárat. Öt hajót kivonnának a forgalomból, négy kikötőt bezárnának, ingatlanokat értékesítenének, a dolgozói létszámot 65-tel csökkentenék. Az állami tőkeemelés, a megtakarítások és az értékesítésekből érkező bevétel segítségével kiemelten fejlesztenék a kompközlekedést, végrehajtanák a társaság műszaki modernizációját, és megvalósulhatna több időszerű fejlesztés.

A javaslat szerint a nem közcélú tevékenységek kiszervezése és a megmaradó alaptevékenységek racionalizálása nyomán a Bahart működési hatékonysága javulna. Az intézkedések 2021-től évi mintegy 200 millió forintos pozitív hatással járhatnak, amely lehetővé teszi, hogy a cég működése a közcélú menetrendi hajózás optimalizált fenntartása mellett sem válik veszteségessé.

Balassa Balázs, a Balatoni Szövetség társelnöke, a cégben kisrészvényes Szigliget polgármestere szerint a Bahart reorganizációs javaslata egyértelműen és teljesen ellentétes az önkormányzatok által eddig képviselt működési koncepcióval. Úgy vélte: az önkormányzatok a cég egyben tartását vállalták, és ugyancsak fontos szempont volt, hogy az összes tulajdonos településen működjön a személyhajózás, függetlenül a gazdaságosságtól.

Az állam tavaly augusztus végén emelte meg a korábban 21 tóparti kikötővel rendelkező önkormányzat többségi tulajdonában lévő Bahart tőkéjét 6,6 milliárd forinttal, amivel több mint 75 százalékos részesedést szerzett a hajózási társaságban – írta az MTI.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!