Megépülhet a világ legmagasabb árbócú szlúpja: íme a SKY!
A Royal Huisman november közepén mutatta be a SKY-t, a koncepciót a cég úgy írja le, mint „ritka lehetőség egy merész tulajdonos számára”.
A 81 méter hosszú szlúp fölé a világ legmagasabb árbóca tornyosul majd. Ambiciózus terveit és figyelemfelkeltő stílusát a Malcolm McKeon Yacht Design (MMYD) alakította a végleges formára, elegáns és inspiráló belső terét a Winch Design képzelte el. A Rondal által tervezett karbonárbóc 93 méter magas lesz – ez pont annyi, mint a New York-i Szabadság-szobor a talajtól a fáklyáig.

A SKY-t földkerülő utakra tervezték, komoly vitorlás teljesítménnyel. Hosszú vízvonala, felhúzható tőkesúlya és optimalizált súlyelosztású alumínium konstrukciója teszik vérbeli szuperjachttá. Képes a szél sebességénél gyorsabban haladni, és fürgébb, mint egy hasonló hosszúságú motoros jacht. A kormányhoz telepített kezelőszervek, az integrált vitorlarendszer és a két karbon kompozit kormánylapát biztosítja, hogy a SKY-jal olyan könnyű legyen manőverezni, mint egy 50 méternél rövidebb vitorlással. A flybridge és a különféle ülőhelyek számtalan lehetőséget kínálnak a fedélzeti élet eltöltéséhez, kiváló panoráma és fokozott napsugárzás elleni védelem mellett.

A SKY a világ legmagasabb szlúp rudazatával rendelkezik majd, amely körülbelül 4 méterrel szárnyalja túl a jelenlegi rekordert, a karbon árbócot és baumot, valamint az integrált vitorlarendszert a Rondal szállítja. A fedélzet alatt nagy, 12 méteres motorost, legénységi segédhajót, két vízirobogót és számtalan egyéb vízisport-felszerelést lehet tárolni.
A természet ihlette belső tér tíz-tizenkét utas számára biztosít szállást. A SKY belső stílusát tiszta, szoborszerű vonalak, természetes textúrák és nyugodt színek jellemzik, luxus részletekkel. A belső és külső tér közötti határ elmosódik, a tulajdonosi kabinból közvetlen kijárat nyílik a szuper nagy hátsó strandfedélzethez.

Az elektromos motorokhoz kapcsolódó propellereket és a négy fő generátort rendszerbe kötve egy akkumulátorteleppel csendes, füstmentes, nulla károsanyag-kibocsátású működés és csúcsteljesítmény-kiegyenlítést válik lehetővé. Az innovatív Royal Huisman rendszer-architektúra képes lesz energiát termelni vitorlázás közben.
A SKY dizájn fázisa lezárult, az építéséhez kapcsolódó mérnöki munka megvalósítható, a gyártástervezés nagy része elkészült. Egy ilyen alap jelentős fejlesztési időt takarít meg, és egyedülálló lehetőséget teremt egy olyan tulajdonos számára, aki szeretne szintet lépni.

(fotók és forrás: royalhuisman.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!





