Lehet tizenöt lábbal kevesebb?
Napjainkban a Fifty-Fifty nevet nem kell bemutatni sem a laikus, sem a hozzáértő vitorlázó közönségnek. A Józsa Márton kormányozta kétárbócos, ötvenlábas katamarán tartja a Kékszalag időrekordját, és bőven van még benne potenciál. Ám a srácok nem állnak le, a hétvégén elővették a korábbi elképzelésük tárgyát, a harmincöt lábas testeket.
Két fekete árbóc, a jól ismert sötét vitorlák, ám alattuk furcsán rövid fehér testek – ezekkel találkozhattunk a hétvégén Balatonfüreden, a csodás őszi körülmények között. Ezek után úgy érzem, nem mondhatjuk, hogy nyugodtan ülnének Józsa Márton legényei a babérjaikon, pedig megtehetnék. Tengeri hajójuk, a Wild Joe fedélzetén is fantasztikus sikereket értek el a szezonban, valamint a Balatonon is. Itthon a Kékszalag-rekorder Fifty-Fifty révén hozzák sorozatos sikereiket, ám mégis visszatértek egy korábbi fejlesztésükhöz.
A szakavatottak talán még emlékeznek arra a rövid hírre, amikor a Fifty-Fifty csapat az akkor még fekete színben tetszelgő 35 lábas prototípust aránylag rövid idő alatt szó szerint kettétörte. Ekkor még Keszthelyen állomásoztak a fiúk, és a foiler üzemmód lebegett a szemük előtt.
Azóta sokat tapasztaltak, okosodtak és fejlesztettek. A korábbi fekete „bicskamaxi” nemcsak új fehér színt, de komoly erősítéseket is kapott. Lekerültek róla a szárnyalásra vonatkozó elemek, és hagyományos úszókészségek kerültek fel helyükre. Az óvatosság is beköltözött a fedélzetre. Bár az ötvenlábas hajó rudazata került fel a 35 lábas testekre, a vitorlák terén a fokozatosság elvét követték a fiúk. Nem terhelték egyből maximumra a fehér suhanót, ki tudja, mit bír el az új bárka.
A vízről a látvány csodás, a sebesség biztató és a csapattól megszerzett képek fantasztikusak. Csak remélni tudjuk, hogy a 2017-es Kékszalagra kiforr az új technika, hiszen először a Safram csapat, majd az idén Litkey Farkas szerezte meg előlük a hőn áhított trófeát.
- ha tetszett, ajánld másoknak is!