Környezetvédelmi projektben a Mahart

2017. február 13.
Címkék :

maxresdefaultKutatási projektbe kezdett a Mahart PassNave Kft. és a WSW Proding Kft. alkotta konzorcium, amely közel 175 millió forint uniós és költségvetési támogatást kapott kenő- és adalékanyagok fejlesztésére a belföldi hajózás számára.

A mintegy 363 millió forint összköltségű projekt során új gyártási technológiát és többszintű laboratóriumi vizsgálati hátteret fejlesztenek, amelynek célja többek között a vízi közlekedés során fellépő, olajos hulladék okozta környezeti terhelés mérséklése és a hajók műszaki biztonságának javítása.

Budapest, 2014. július 16. A felújított Dömös sétahajó a Duna fõvárosi szakaszán, a Vigadó téri hajóállomásnál 2014. július 16-án. MTI Fotó: Máthé Zoltán

A projekt első lépéseként felmérik a leendő felhasználók – elsősorban a folyami és tavi hajózók – igényeit és gépparkját, majd a kenőanyag fejlesztését követően annak tesztelése következik, végül az eredmények értékelését követően a gyártástechnológiát alakítják ki.

Mahart_Schiff_Donau_Linz

A dunai kikötőkben a hajók olyan üzemanyagot, úgynevezett bunkergázolajat tankolhatnak, amelynek a kéntartalma magasabb, mint a gépjárművekben használatos dízelgázolajé. Az ebből fakadó káros hatásokat új összetételű, könnyen lebomló kenőanyagokkal és azok ésszerű felhasználásával lehetne kiküszöbölni, a speciális adalékcsomag ugyanis növelheti a motorolaj csereciklusidejét, ezáltal kisebb mennyiséget kellene belőle felhasználni. Emellett csökkenhetnek a szervizköltségek és a javítások miatti menetidő-kiesések is. A fejlesztés a belföldi forgalomban használt hajók motorjának hatásfokát és élettartamát is növelheti – áll a közleményben.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!