Készül a forradalmi vízi jármű
A japán megbízásból épülő lesz az első olyan hajómonstrum, amelynek tervezésénél a megújuló energiák hasznosítása volt az egyik legfontosabb szempont.
A hajó alapvetése annak a Jaime Olivernek köszönhető, akinek cégét, a haditengerészeti és építészeti munkákra specializálódott Oliver Designt a legjobbak között tartják számon mindkét, nagy felkészültséget igénylő területen.
Az Ecoshipre keresztelt hajó hatalmas, 60 000 regisztertonnás lesz. Kétezren utazhatnak rajta, összesen 750 kabinban. A jármű 8 méteres merülésű, utazósebessége 17 csomó lesz óránként.
Ha minden jól megy, a 2020-as tokiói nyári olimpiára már munkába is állhat. A tervezésben a világ legjobb haditengerészeti mérnökei vettek részt: olyan technológiai megoldásokat zsúfoltak bele a klímabarát hajóba, amelyek már most lázba hozták a hozzáértőket. Egyesek azt várják, hogy a hajó megépítése mérföldkövet jelent a hajózás történetében.
A legfontosabb újdonságnak a környezetbarát energiák hasznosítása látszik. Ezelőtt soha nem épült még ekkora tömegű hajó, mely a szél- vagy napenergia hasznosítására támaszkodott volna. Az Ecoship ráadásul rögtön mindkettőt teszi: 10 hatalmas oszlopon 6000 négyzetméternyi napelem kerül a tetejére, amelyek visszahúzhatók, és megfelelő szélviszonyok esetén vitorlaként is funkcionálnak. Ezek együttesen 750 kilowatt energiát fognak termelni a kétszázötven méter hosszú hajón. Bár ez nem fedezi a hajó teljes energiaszükségletét, a kialakítandó rendszerben lesz lehetőség az energia tárolására is – írta az origo.hu.
- ha tetszett, ajánld másoknak is!