Kalandok a Dunakanyarban

Gyorsan hasítja a habokat a motorcsónak, a ragyogó napsütésben feltűnik a visegrádi vár, a másik parton a Börzsöny hatalmas, zöld tömbje uralja a vidéket. A kettő közt ezüstösen csillogó vízi országúton pedig kisebb-nagyobb hajók haladnak. Varázslatos a vidék.

A legtöbb dunai kikötő, így a kismarosi is a főágon van, így nem gond a ki-be hajózás. Ahol egy öbölbe tették a mólót, ott bizony előfordulhat, hogy alacsonyabb vízállásnál bent ragadnak a hajók egy időre. Ezt jó figyelembe venni, ha valaki túrázni indul. Érdemes megtudakolni, hogy mely helyeken képes biztosan kikötni. A kismarosi egyébként egy rendkívül hangulatos pihenőhely, az úszó mólók mentén 25 hajó parkol, és nagyjából ugyanennyi van kint a szárazon egy elkerített részen.


A napidíj 3000 forint, óránként pedig 1200-at kell fizetni. vízvételi lehetőség van, de az üzemanyagért arrébb kell mennünk. Érdekesség, hogy a szezonális hajótárolás fordítottan arányos az idővel. Minél hamarabb köti le valaki a helyet, annál olcsóbb. Aki csak július elejétől bérli, az jóval többet fizet. Ennek oka, hogy biztosan szeretnék kiadni az összes helyet, és a szezon közepén már nehezebb bérlőt találni. Vendéghelyeik mindig akadnak, de azért érdemes előre egyezetni. A szolgáltatások az algavédelemtől a javításokig szinte mindenre kiterjednek. Az éves díjak – hajóhossztól függően – 310 és 440 ezer forint közt változnak.


Elképesztő kínálat
Vízre szállunk, feldübörög a motor, de nem suhanunk sokáig, Visegrád csak egy pár perc hajóval. Itt épül egy nagy nemzetközi kikötő, ahol a méretesebb hajók is megállhatnak majd. Van is miért, Visegrád tényleg csodálatos. Mátyás király egykori palotája megér egy sétát, a szépen felújított múzeum nagyon érdekes látnivalókat kínál. Mindenképp érdemes pár percet szánni a palota történetét bemutat%B

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!