Június 29-én lesz a mindent eldöntő tárgyalás a The Ocean Race-en

Június 15-én, a The Ocean Race utolsó szakaszának rajtját követően összeütközött az 11th Hour Racing Team és a Guyot Environnement – Team Europe.

Június 21-én Phil Lawrence, a The Ocean Race regattaigazgatója bejelentette, hogy a World Sailing nemzetközi zsűrije június 29-én 10 órára tűzte ki a 11th Hour Racing Team által benyújtott jogorvoslati kérelemhez kapcsolódó meghallgatást. Ez Genovában lesz, minden IMOCA-csapat részvételével, az érintetteknek személyesen kell megjelenniük, mivel a tárgyalás eredménye az egész flottát érintheti.

A nemzetközi zsűri köteles a lehető legigazságosabban eljárni az összes érintett hajó számára, ezért a teljes IMOCA-flottának jogot kíván adni arra, hogy jelen lehessen a meghallgatáson, ismertesse az álláspontját és kérdéseket tegyen fel.

Így a nemzetközi zsűri a Vitorlázás Versenyszabályai 60.3(b) pontja alapján eljárva egyidejűleg fogja megvizsgálni, hogy milyen jogorvoslat jár(hat) a Team Holcim-PRB, a Team Malizia, a Biotherm és a Guyot Environnement – Team Europe számára a 7. szakasz elején történt ütközést követően. Az incidens következtében mind a 11th Hour Racing Team, mind a Guyot Environnement – Team Europe feladta a szakaszt.

Fedélzeti kamerás videó az ütközésről:

YouTube video

Miután lecsillapodtak a kedélyek, némi szerelést követően a Guyot franciaországi anyakikötőjébe hajózott, míg a 11th Hour Racing Team közepes javításokat végzett hajóján, és Genova felé vette az irányt, hogy július 1-jén részt vegyen a The Ocean Race aktuális kiadásának utolsó kikötői versenyén.

A World Sailing International zsűrije hat tagból áll:
(IJ = nemzetközi zsűri, IU = nemzetközi bíró)
Andrés Pérez IJ/IU ESP (elnök)
Chris Atkins IJ/IU GBR (alelnök)
Pauline Den Burger IJ NED
Line Juhl IJ DEN
George Priol IJ FRA
Sofia Truchanowicz IJ/IU POL

A jogorvoslati kérelem nem ritka a vitorlássportban, a meghallgatásra vonatkozó eljárások jól kidolgozottak.

A vitorlázás versenyszabályainak vonatkozó szakasza a 62.1 szabály, amely részben így szól: a helyreigazítás iránti kérelem vagy az óvási bizottság döntése a helyreigazítás mérlegeléséről azon az állításon vagy lehetőségen alapul, hogy egy hajó pontszáma vagy helyezése egy versenyen vagy sorozatban önhibáján kívül jelentősen romlott vagy romolhat… sérülés vagy fizikai kár miatt, egy olyan hajó cselekedete miatt, amely megszegett egy szabályt… és megfelelő büntetést kapott vagy megbüntették…

A 64.3 szabály a jogorvoslattal kapcsolatos döntéseket taglalja: Amikor az óvási bizottság úgy dönt, hogy egy hajó jogosult a 62. szabály szerinti jogorvoslatra, a lehető legigazságosabb módon kell eljárnia minden érintett hajó számára, függetlenül attól, hogy kértek-e jogorvoslatot vagy sem. Ez lehet a pontozás (lásd az A9. szabályt néhány példáért) vagy a hajók célba érési idejének módosítása, a futam félbeszakítása, az eredmények érvényben hagyása, vagy más megoldás…

A nemzetközi zsűri döntését annak meghozatalát követően a lehető leghamarabb ki kell hirdetni.

(fotók és forrás: The Ocean Race)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!