Irány a fedélzet – helikopterrel
Mennyire elegáns lehet egy helikopterrel leszállni a hajóra? Összeállításunkban ezúttal bemutatunk nyolc olyan jachtot, amelyre könnyedén megérkezhetünk a levegőből.
Symphony
A 2015-ben készült Symphony az első a Feedship által gyártott hajók közül, amely több mint száz méter hosszú, és amelynek első fedélzetét a helikopter-leszállóhely uralja. A Tim Heywood által megálmodott hajón természetesen a medence sem maradhatott el, vagyis a sikeres landolás után jöhet a fürdés!
Attessa IV
Az Attessa IV egy klasszikus vonalvezetésű szuperjacht, ahol a helikopterleszállót a hajó végébe tervezték. A hajó tulajdonosa, Dennis Washington 2007-ben vette meg a hajót, és az első dolgok között szerepelt, hogy megépíttesse a leszállópályát, amely szerinte esztétikailag sokat dob a hajón.
Stella Maris
Az Espen Øino által tervezett 72 méterese jachton a leszállópálya került a fókuszba, olyannyira, hogy ha nem lenne veszélyes, akkor akár testközelből, napozás közben végignézhetnénk, ahogy a helikopter landol a hajón. Na peresze amíg üres a dekk, addig a leszállópálya mellett a pihenésé és a napozásé a főszerep.
Eclipse
Furcsa lenne, ha 162,5 méteres hosszával a világ második legnagyobb hajója, Roman Abramovics Eclipse nevű jachtja nem szerepelne az összeállításban. Itt aztán bőven van hely a leszállásra, még a kezdő helikopterpilóták is könnyedén le tudják tenni a gépet, ami aztán a dekk alatti garázsban pihen a következő felszállásig.
Lady Christine
A 68 méteres jachton a hátsó fedélzetet alakították ki leszállópályának. A Feadship által gyártott hajó már kecses kialakításával is vonzza a tekintete, ha pedig egy helikoptert is „cipel a hátán”, akkor még harmonikusabb lesz az összhatás.
Northern Star
A Northern Star külső dizájnját ugyancsak Espen Øino készítette, és ezen a hajón a hátsó fedélzeten kapott helyet a leszállópálya. A hajó jelenleg eladó, tehát aki mélyen a zsebébe nyúl, az 100 millió euróért leszállópályástól elviheti.
Akula
Az 59 méteres Akulát egy korábbi holland haditengerészeti hajóból alakították át egy helikoptertulajdonos részére, akinek kifejezett késére volt, hogy gépével néhanapján le tudjon szállni a hajójára. Az Akula ugyancsak eladó, az ára 11 millió dollár, és strapabíróságára jellemző, hogy megjárta Kanada sarkvidéki tájait is.
Umbra
A Damen által készített hajót uralja a helikopter-leszállópálya, amelyet a vízi jármű közepén helyeztek el, méghozzá úgy, hogy ha nincs rá szükség, akkor bármikor el lehet bontani. Ha pedig nagyon kell, akkor persze vissza is lehet építeni. Jelenlegi tulajdonosa szívesen megválik az Umbrától, amely mintegy 12 millió dollárért a miénk lehet.