Íme az első Y9 jacht!
A YYachts leszállította az első Y9-est. A német hajógyár új zászlóshajója sportos vonalakkal, hatalmas térfogattal és kifinomult belső térrel büszkélkedhet.
A hajógyár új zászlóshajója, az Y9 abból az ambiciózus elképzelésből született, hogy egy könnyűszerkezetes mesterművet építsenek, követve a cég filozófiáját, hogy a vitorlázást a lényegre redukálják és kiszolgálják az ügyfelek minden igényét. A 29,71 méter hosszú Y9-es – okos konstrukciójának köszönhetően – egy 100 lábas térkínálatát nyújtja, a magánszférát maximálisan garantáló tulajdonosi lakrésszel (privát iroda, gardrób, haló, dupla mosdós fürdő), kényelmes vendégkabinokkal, valamint nagy és rugalmasan alakítható legénységi térrel. Mint minden YYachts-modell, az Y9 is teljes egészében szénszálas anyagból épül, optimalizálva a teljesítményt és rendkívül versenyképessé téve a hajót.
![](https://aquamagazin.hu/wp-content/uploads/2022/11/aquamagazin-hírek-hajóbemutató-y-yachts-y9-bella-michael-schmidt-yachtbau-vitorlázás-01-1024x704.jpg)
Az Y9-es kifejlesztésében több, a tulajdonosokkal folytatott megbeszélés is döntő szerepet játszott, lévén az ügyfelek leginkább 100 láb hosszú hajók iránt érdeklődnek, mert attól a mérettől felfelé a jachtok aránytalanul drágák lesznek, mivel sok egyedi alkatrészt kell beépíteni. A belső elrendezési lehetőségek személyre szabhatók, hogy a vásárló minden kívánságát kielégítsék és megőrizzék a hajó exkluzív stílusát: a YYachts nem kevesebb mint öt különböző elrendezést kínál az Y9-eshez.
![](https://aquamagazin.hu/wp-content/uploads/2022/11/aquamagazin-hírek-hajóbemutató-y-yachts-y9-bella-michael-schmidt-yachtbau-vitorlázás-02-754x1024.jpg)
Az új Y9-es garázsában különleges kismotoros áll: a vadonatúj YTender. Karbonkompozitból épült és 4,35 méteres hossza mellett mindössze 230 kilogrammot nyom. A katamaránnak tervezett Y tender stabilan áll a vízen és a hidrodinamikája miatt nagyon hatékony. Hagyományos külmotoros és elektromos meghajtással is kapható; mindkettő behúzható, így az Y tenderrel a partra szállás is igen egyszerű. A légtömlője mindössze 45 másodperc alatt kiüríthető vagy feltölthető, üres állapotban ez 30 centiméterrel csökkenti a szélességét.
![](https://aquamagazin.hu/wp-content/uploads/2022/11/aquamagazin-hírek-hajóbemutató-y-yachts-y9-bella-michael-schmidt-yachtbau-vitorlázás-03-865x1024.jpg)
Az Y9-es tervezésekor alapvetőnek tekintették, hogy könnyen kezelhető legyen. Ezért olyan hajót alkottak, amelyet néhány ember kényelmesen meg tud vitorlázni. Ezenfelül két motort, orr- és farsugárkormányt, valamint joystickvezérlést építettek bele, így a kikötői manőverezés sem bonyolult. Az első Y9-es, a Bella, Oceanvolt hidrogenerátorral, 14 négyzetméteres napelemekkel ellátott nagy méretű keménytetős biminivel és kiterjedt akkumulátorcsomaggal büszkélkedhet. Ezek a funkciók lehetővé teszik, hogy a hajó mind vitorlázás, mind egy helyben állás közben fosszilis tüzelőanyagtól mentes energiát termeljen.
![](https://aquamagazin.hu/wp-content/uploads/2022/11/aquamagazin-hírek-hajóbemutató-y-yachts-y9-bella-michael-schmidt-yachtbau-vitorlázás-04-766x1024.jpg)
Úton az Y9:
![YouTube video](https://i.ytimg.com/vi/VnPx32GoiNo/hqdefault.jpg)
A Y9-es fő paraméterei
Teljes hossz: 29,71 méter
Vízvonal hossza: 26,04 méter
Szélesség: 6,80 méter
Merülés (fix tőkesúly): 4,70 méter
Merülés (mozgatható tőkesúly): 3,20–4,80 méter
Vízkiszorítás: 55 tonna
Ballaszt: 18,9 tonna
Üzemanyagtartály: 3000 liter
Édesvíztartály: 2000 liter
Motor: 2xVolvo D4
Nagyvitorla: 272 négyzetméter
Önváltós fock: 188 négyzetméter
Code Zero: 520 négyzetméter
Genakker: 617 négyzetméter
![](https://aquamagazin.hu/wp-content/uploads/2022/11/aquamagazin-hírek-hajóbemutató-y-yachts-y9-bella-michael-schmidt-yachtbau-vitorlázás-05-1024x575.jpg)
(fotók és forrás: YYachts)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!