Hatszáz hajót várnak a Kékszalagra
Hatszáz hajó részvételével az évtized legizgalmasabb versenye várható az idei, 49. Kékszalag Erste World Nagydíj vitorlásversenyen, amely július 6-án rajtol Balatonfüredről.
Az idei regatta érdekessége, hogy együtt küzdenek a legszebb, felújított klasszikus hajók és a karbonból készült többtestű vitorlások. Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke szerint jó döntés volt, hogy a részvétel lehetőségét kinyitották a többtestű hajók számára, és öröm, hogy elképesztő innováció jelenik meg a versenyen.
Holczhauser András, a szövetség főtitkára elmondta, hogy megfelelő időjárási viszonyok esetén a hatszáz hajón 2800 versenyző részvételére számítanak. A hagyományoknak megfelelően a rajtvonalat a balatonfüredi hajóállomás előtt tűzik ki. Hozzátette, a tavalyi versenyhez hasonlóan a gyors hajók ismét az északi szektorból indulnak majd, így az idelátogató nézők fantasztikus látványra számíthatnak. A vitorlások, mint mindig, ezúttal is a Balatonkenese, Siófok, Tihanyi-szoros, Keszthely, Balatonfüred útvonalon teszik meg a légvonalban 155 kilométeres távot, amely az 1934-ben megrendezett első Kékszalag óta változatlan.
A rekordot a Fifty-Fifty nevű kétárbócos, kéttestű, magyar fejlesztésű vitorlás tartja: a katamarán 2014-ben 7 óra 13 perc 57 másodperc alatt teljesítette a Kékszalagot.
A főtitkár kitért arra is, hogy a regattát megelőző hétvégén, július 1-jén kerül sor a felkészülési versenyként is felfogható Fehér Szalag GenerelCom Nagydíjra, illetve a Kékszalag előtt egy nappal, július 5-én tartják meg a Kékpántlika Erste World Nagydíjat.
„A vízi eseményeket parti rendezvények egész sora színesíti” – fűzte hozzá Holczhauser András, aki tájékoztatott arról is, hogy versenyt a Digi Sport az idén is élőben közvetíti, míg az interneten a kekszalag.hu oldalon lehet nyomon követni az eseményt.
Mint elhangzott, az utóbbi időben erősödött a Kékszalag mezőnye, így 13-14 hajónak van esélye az abszolút elsőségre. A 12-szeres győztes, egyben címvédő Litkey Farkas a sajtótájékoztatón kijelentette, az idén a legnagyobb fejlesztést a szervezők érték el azzal, hogy minden hajóba GPS-t szerelnek, ezáltal olyan részletes adatokat – például a szél sebességét az egész tó területén – tudhatnak meg, amelyre eddig nem volt lehetőség. Ezáltal a résztvevőknek komolyabb elemzésekre nyílik lehetőségük, s a következő években sokkal felkészültebben állhatnak rajthoz.