Felkészülés a világ leghosszabb sporteseményére
A Golden Globe Race egyszemélyes, megállás nélküli földkörüli verseny, ahol nincs külső segítség, nincs GPS és nincs modern elektronika a fedélzeten. A kaland szeptember 4-én indul.
A világ minden tájáról 23 vitorlázó indul életre szóló kalandra több mint 200 napon át – távol a világ többi részétől, kizárólag szextánssal navigálva. Ez a retro kihívás sok meglepetést tartogat számukra, akik Jean-Luc Van Den Heede és Sir Robin Knox-Johnston utódjaiként vesznek részt ezen a legendás eseményen.
Négy leadópont
A legutóbbi kiadásban a versenyzőknek két pontot kellett kötelezően megkerülniük, ezek Lanzarote és Hobart voltak. Az idén a pálya két további ponttal bővül, a dél-afrikai Fokvárossal és az uruguayi Punta del Estével. A hajósok a felvett videókat és fotókat ennél a négy kapunál adhatják le anélkül, hogy bárkivel kapcsolatba kerülnének, illetve kikötnének, így megoszthatják hihetetlen kalandjukat a nagyközönséggel, amely ezáltal hallhatja a legújabb történeteket.
1968–1969-ben Sir Robin Knox-Johnston 312 napos idővel megnyerte a Sunday Times Golden Globe Race-t, a történelem első szóló, megállás nélküli földkerülő versenyét. 2018-ban, 50 évvel később ez a legendás kaland újjászületett Les Sables d’Olonne-ban egy második kiadásra, ugyanazokkal a navigációs segédeszközökkel, mint amelyek 1968-ban is rendelkezésre álltak. A híres francia vitorlázó, Jean-Luc Van Den Heede 211 napos idővel nyerte meg a versenyt, az amerikai–magyar színekben induló Kopár István negyedik lett.
A legutóbbi kiadásból néhányan újra nekivágnak a kihívásnak, mint a török Ertan Beskardes és a finn Tapio Lehtinen, aki 2018–2019-ben 322 nap tengeren töltött idő után az 5. helyen végzett. Az ausztrál Mark Sinclair, aki 2018-ban kénytelen volt kiállni, jelenleg Ausztráliából Franciaországba vitorlázik – az idén áprilisban fejezi egymegállós világkörüli útját, csak azért, hogy szeptemberben a GGR 2022-vel ismét nekivágjon a föld megkerülésének.
A többi induló először tapasztalja meg a GGR-t, de nem kevésbé versenyképesek. Legtöbbjük már többször körbehajózta a világot vagy részt vett olyan tengeri versenyeken, mint a Mini Transat, a Figaro vagy a Clipper Round the World Race. Közülük a francia Damien Guillou a PRB zászlaja alatt fog versenyezni, amely cég két Vendée Globe-győztes kampány szponzora.
Hét résztvevőnek legalább egy óceánon át kell kelnie, hogy elérje Les Sables d’Olonne-t. A hajó felkészítése egy világkörüli versenyre önmagában kihívás, de most már az Atlanti-óceán megfelelő oldalára kell eljuttatniuk hajóikat, hogy Les Sables d’Olonne-ban ott lehessenek a rajtnál.
Ez a helyzet Elliott Smith (USA), Gaurav Shinde (Kanada), Guy deBoer (USA), Jeremy Bagshaw (Dél-Afrika), Matthew Wright (Ausztrália), Kirsten Neuschäfer (Dél-Afrika) és Mark Sinclair (Ausztrália) esetén.
(fotók és forrás: goldengloberace.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!