Felemás a Balaton megítélése
A Balatonnál évről évre visszatérő jelenség a negatív hírek szezonja, amely elterelheti a turisták figyelmét arról, hogy a Balaton minden évszakban kínál valami látnivalót, jó programot.
Hogy milyen színes a Balaton turisztikai kínálata, azt jól mutatja az április is. Ebben a hónapban például több helyen tartanak tulipánszüretet, van, ahol harminc-negyvenezer tulipán közül válogathatnak a kirándulók. A kulturális események mellett számos sportrendezvényt is szerveznek a régióban.
A pozitív hírek mellett az előző három hónap tele volt olyan híradásokkal is, amelyek nem tettek jót a Balaton imázsának és csak részigazságokat tartalmaznak. A Balatoni Turizmus Szövetség felismerte a probléma súlyosságát és idén proaktív kommunikációba kezdett. Ennek köszönhető, hogy az év első három hónapjában a médiamegjelenések (cikkek, rádiós és televíziós interjúk) száma már átlépte a százhatvanat, e nagyszámú tudósítás bizonyítja a Balaton sokszínűségét. A cikkek több mint ötven téli, tavaszi eseményt népszerűsítettek, ezzel is hangsúlyozva, hogy a Balaton nem csak nyáron kínál élményeket.

A VisitBalaton365 szakemberei és a Balatoni Kör tagjai is aktívan részt vesznek a Balaton négy évszakos desztinációvá tételében. Számos sportszervezet és rendezvény (koncert, színházi előadás) tulajdonosa is olyan kommunikációs munkát végez, amelynek köszönhetően a Balatonnak jóval nagyobb a médiában való megjelenése, mint más turisztikai régióknak.
Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke szerint: pozitív kommunikáció segít abban, hogy a Balatonról kialakult kép árnyaltabb legyen, és a turisták ne csak a negatív hírekre emlékezzenek.
„Szerintem a Balaton egy nagyon sokszínű régió, amit meg kell mutatnunk a nagyközönségnek. A negatív hírek csak egy kis szeletét mutatják meg a valóságnak, de a mi feladatunk, hogy a teljes képet megmutassuk. Szerintem a Balaton sokszínűsége, természeti szépségei és gazdag programkínálata miatt megérdemli, hogy a pozitív hírek kerüljenek előtérbe” – nyilatkozta a szakértő.

Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség kommunikációs tanácsadója szerint a színes áprilisi kínálat is jól bizonyítja a Balaton sokszínűségét. Ezek népszerűsítéséhez azonban a sajtó jóindulatára szükség van. A média nagymértékben befolyásolja a fogyasztói döntéseket, ezért a pozitív hírek növelik a keresletet, a negatívak pedig komoly bevételkiesést okozhatnak. Ez az egyik legfőbb oka annak, hogy a turisztikai szektor szereplőinek szorosan együtt kell működniük az újságírókkal, szerkesztőségekkel. Szerinte ez a fajta együttműködés más régiókhoz képest a Balatonon jobban működik, ez lehet az egyik oka annak, hogy idén már 163 cikk jelenhetett meg azokról a témákról, amelyeket a Balatoni Turizmus Szövetség is fontosnak tartott – írta a hirbalaton.hu.

fotók: flowcycle.hu, vjm.hu, travelo.hu, visitbalaton365.hu
- ha tetszett, ajánld másoknak is!