Erősen kezdte 2023-at a Sanlorenzo
Az olasz Sanlorenzo hajógyár rendelésállománya jelenleg bő 1,2 milliárd eurót tesz ki, ami több mint tavaly ilyenkor.
A 2023-as pénzügyi év első negyedévére vonatkozó pénzügyi eredmények szerint 2023. március 31-én 1,24 milliárd eurós bruttó megrendelésállományuk volt, ami 5,2 százalékos növekedés 2022 azonos időszakához képest. A termékek 92 százalékát már eladták a végfelhasználóknak, van olyan jachtjuk, amit már csak 2026-ban adnak át.
Az új hajók nettó árbevétele a negyedévben 183,7 millió eurót tett ki, ami 11,8 százalékos növekedés az előző év azonos időszakában elért 164,4 millióhoz képest. A hajógyár szerint a Yacht divízió – amely a 24 és 36 méter közötti kompozit modelleket foglalja magában – továbbra is a legjobban teljesítő szegmens, 117 millió eurós újjacht-eladással (bár a növekedés korlátozott, 0,2 százalékos volt). A negyedéves növekedés nagy részét a csoport Superyacht divíziója – 40 és 73 méter közötti hosszúságú, alumínium- és acéltestű szuperjachtokat foglal magában – és a Bluegame márka adta, 46,4 és 19,9 millió eurós értékesítésük 41,4, illetve 38,9 százalékos növekedés a tavalyi adatokhoz képest.
A Sanlorenzo a növekedés nagy részét a meglévő termékkínálat folyamatos bővítésének, valamint a változatos termékpalettának tulajdonítja, mivel az új modellek, mint a 44 méteres X-Space (Superyacht divízió) és a Bluegame új bevételi források. Az első két X-Space modellt várhatóan az idén májusban és júniusban szállítják le, további két új építésű hajó pedig 2024-ben érkezik. A csoport 2022 második felében a Smart Performance nyitott kupé modellt (SP110) is bemutatta (Yacht divízió), méghozzá meglehetősen örvendetes visszhanggal.
A bevételek földrajzi területek szerinti megoszlása ismét az európai piac folyamatos bővülését tükrözi, a regionális eladások 50,3 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest, és összesen 119,2 millió eurót tettek ki. A Közel-Kelet és Afrika (MEA) régió lenyűgöző, 96,4 százalékos növekedéssel 13,9 millió eurós összértékesítést ért el, ami segített ellensúlyozni az amerikai kontinens és az ázsiai-csendes-óceáni térség (APAC) visszaesését. Az amerikai kontinensen 43,7, az APAC-régióban pedig 15,8 százalékkal csökkentek az eladások, 2023 első három hónapjában 30,5, illetve 20,1 millió euró volt az összesített értékük.
Massimo Perotti, a Sanlorenzo elnök-vezérigazgatója a jövőre nézve elmondta: „Meggyőződésünk, hogy az ágazat jövője az innováción múlik, különösen a fenntarthatóság területén. Mi konkrét válaszokat adunk a kérdésekre, hosszú távú stratégiánk részeként pedig a nulla károsanyag-kibocsátású jachtokra állunk át. Továbbra is rengeteget fektetünk a kutatás-fejlesztésbe, bízunk benne, hogy jó úton járunk.”
Sanlorenzo-életérzés:
(forrás: boatinternational.com, fotók: simpsonmarine.com, bluegame.it, dealflower.it)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!