Eredményes évet zárt a Suzuki

2019. június 25.
Címkék : autóhajómotorhajózásmotorpiacSuzuki

A Magyar Suzuki Zrt. 14,12 százalékos részesedéssel vezeti a hazai autópiacot. A vállalat nemcsak az autóipari szegmensben, de a motor- és hajómotor-kategóriában is erősödött. A hajómotor-üzletág piacvezető Magyarországon.


Tavaly 27 százalékkal több új Suzuki személyautót regisztráltak hazánkban, mint 2017-ben. Az autóipari vállalat sikere a piacvezető Vitarának és az S-Crossnak köszönhető Magyarországon és Európában egyaránt. Hazánk a Suzuki ötödik legnagyobb piaca az olyan tradicionális autógyártó nemzetek mögött, mint a brit, a német, a francia és az olasz.


A vállalat nemcsak az autóipari szegmensben, de a motor- és hajómotor-kategóriában is erősödött. A cég hajómotor-üzletága 2017 óta a kelet-közép-európai régió központja, és 367 regisztrált hajómotorral piacvezető Magyarországon. A divízió 1484 hajómotort exportált 2018-ban. A legjelentősebb exportot érintő növekedés a 150–350 lóerős hajómotorokat érintette, ezekből 180 százalékkal többet regisztráltak 2018-ban, mint az azt megelőző évben. A motoros üzletág immár harmadik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában.

A hazai eladások 23 százalékos növekedésének köszönhetően az üzletág piaci részesedése közel 16 százalékra emelkedett 2018-ban. A Magyar Suzuki Zrt. tavaly 123 országba értékesített autót, motort és hajómotort, Magyarországot is beleértve.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!