Előretörtek a mobilos utazáskeresések
A turizmussal kapcsolatos keresések felét mobiltelefonról indították a magyarok tavaly, az idén ez az arány várhatóan tovább nő, így a nem mobilbarát weboldalt működtető cégek vendégeket veszíthetnek.
A Magyarországról indított internetes keresési adatok alapján 2018-ban folytatódott a turisztikai termékek, szolgáltatások iránti érdeklődés dinamikus növekedése, 9 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbiakat. A keresési volumen folyamatosan nő az elmúlt három évet nézve, tavaly júliusban volt a csúcs, akkor kerestek rá legtöbben hazai IP-címekről a szállás, a repülőjegy és a Horvátország hívószavakra. Kiderült, hogy a magyarok szívesen nézegetnek last minute utakat, itt is júliusban mérték a legmagasabb kiugrást, és a keresési volumen többszöröse volt a két évvel korábbinak.
Az elmúlt két évben a legfontosabb változás a mobilos utazási keresések emelkedése, 2019-ben ez az arány tovább emelkedik. A leggyakrabban keresett külföldi úti cél Olaszország, Horvátország és Ausztria volt 2018-ban, a városok között pedig Bécs vezet Barcelona és London előtt. Belföldön Budapest kiemelten magas arányt képvisel, a dobogón Siófok és Hajdúszoboszló követi.
Turisztikai céllal Magyarországra a legtöbben Németországból keresnek rá, Nagy-Britannia a második, Olaszország a harmadik a rangsorban. A legdinamikusabban növekvő érdeklődés Spanyolországból és Franciaországból tapasztalható a Google adatai alapján. Magyarországgal kapcsolatban külföldről a leggyakrabban budapesti látnivalókra, bárokra, éjszakai életre, városnéző utakra, gyógyfürdőkre és akvaparkokra, valamint gasztronómiai programokra keresnek rá – írt a turizmusonline.hu.