Egy „csatahajó” kapitánya

2017. január 30.
Címkék :

SCS_0869A Bahart működteti a személyhajózást, a kompközlekedést, valamint üzemelteti a legnagyobb kikötőhálózatot, rendezvényeket, vitorlásversenyeket rendez. Kíváncsiak voltunk Kollár Józsefre, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatójára, aki ennek a nagy „csatahajónak” a kapitánya.

– Mióta ülsz a vezérigazgatói székben?
– Lassan másfél éve annak, hogy a 21 tóparti önkormányzat tulajdonában lévő Balatoni Hajózási Zrt. éves rendes közgyűlése megválasztott, 2015. május 26-án kaptam a megbízást.

SCS_0880

– Milyen érzés egy ilyen nagy múltú vállalatot irányítani?
– Bár alapvetően nem vagyok hajós ember, azt hiszem, kevés olyan nagy hajó van, amit a kapitány egy személyben el tud vezetni. Ahogy a hajónak fontos, hogy milyen a legénysége, úgy meggyőződésem, hogy a céget sem lehet sikeresen vezetni jó legénység nélkül.

Blatonfüred kikötő Zátonyi Gergely (1)

– Mik voltak az első lépések, amit az eltelt másfél évben megvalósítottatok?
– A stratégiai időszak feladatait három kiemelt pillér köré csoportosítottuk. Az első a hatékonyság és a jövedelmezőség növelése. Ezen belül elvárás, hogy a vállalat hatékony működéssel megfelelő eredményt biztosítson a tulajdonos önkormányzatok számára annak érdekében, hogy azok jó befektetésnek tekintsék a meglévő részesedésüket.
A második az ügyfélközpontúság fejlesztése, ezért folyamatosan javítjuk szolgáltatásaink minőségét és erősítjük az ügyfélkapcsolatainkat. Törekszünk arra, hogy utasainknak, ügyfeleinknek maradandó élményt ajándékozzunk.
A harmadik az erőforrások fejlesztése. Az eredménycélok és ügyféligények teljesítése érdekében a társaság átgondoltan és tervszerűen fejleszti műszaki és technológiai erőforrásait, továbbá az anyagi erőforrások mellett hangsúlyt fektet a megfelelő szervezeti feltételek kialakítására is.

SCS_0835

– A 2015-ös év még csak részben volt a ti eredményetek, de a 2016 már teljes egészében az új menedzsment munkáját tükrözi. Miként jelenik ez meg a számokban?
– 2015-ben a tervezett, közel 70 millió forintos adózás előtti eredményt sikerült túlszárnyalunk, a tény 116 millió forint lett. 2016-ban a most látható számok alapján ez az eredmény tovább növekszik. Tavaly a beruházások nagyságrendileg több mint 700 millió forint körül alakultak, ezek alapvetően az üzletágaink korábban elfogadott céljaink megvalósítását, valamint a technológiai fejlődésben való felzárkózást célozzák.

Blatonfüred kikötő Zátonyi Gergely (1)

– Milyen tervekkel készültök a 2017-es évadra?
– A Bahart – némi hajós hasonlattal élve – egy igazi nagyhajó. Ennek megfelelően lassan, de biztosan fordul a megfelelő irányba. Én úgy látom, végre irányba álltunk, és haladunk tovább az elfogadott stratégia feladatai mentén. Az egyik szlogenünk épp az utazóközönséget szólítja meg:„Ha Balaton, akkor hajózás!” – hiszen turisztikai élményt kínálunk a térségbe érkezőknek.
Azt tapasztaltuk, napjainkban a hajózás még impulzusdöntés alapján szerepel a családi programokban. Azt szeretnénk elérni, hogy mi is legyünk a tervezett program része éppen úgy, mint az általunk elérhető települések turisztikai látványosságai. A másik szlogenünk ezért is szól így, „Az élményhez hajó visz!” Ezek szellemében szeretnénk felszerelni a hajóinkat a célállomás aktuális eseményeinek bemutatása alkalmas elektronikus eszközükkel. De tervezzük az elektronikus jegyvásárlás lehetőségének bevezetését éppen úgy, mint a QR kódos utasszámlálást vagy a komp gyorsítósávjának kialakítását.

(Az interjút teljes terjedelmében elolvashatja az Aqua Magazin legújabb számában.)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!