Candela: rekord finanszírozás, és partnerség a Beneteau Csoporttal
Az elektromos hajózás egyik forradalmárának számító Candela drasztikus mértékben fel akarja futtatni P-12 modelljének gyártását.
A Candela március közepén jelentette be, hogy lezárta a vállalat történetének legnagyobb finanszírozási körét, a 24,5 millió eurós forrásbevonás egyik legfontosabb partnere a Beneteau Csoport. Világviszonylatban a vízi közlekedés a globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 3 százalékát termeli ki. Ennek ellenére a villamosítás csak lassan terjedt el a szabadidős és kereskedelmi hajókon, mivel a hagyományos hajók és csónakok nagy sebességnél nem hatékonyak.
A Candela azt állítja, hogy számítógép segítségével stabilizált szárnyashajói 80 százalékkal kevesebb energiát használnak, mint más hajók és csónakok, nagy hatótávolságot és nagy sebességet érnek el akkumulátorral. A cég szerint ugyanakkor alacsonyabb üzemeltetési költségeket kínálnak az tulajdonosoknak, ösztönözve ezzel a fenntartható hajókra való áttérést.
„Befektetésünk tökéletesen illeszkedik ökológiai átállási célkitűzéseinkhez, a fenntarthatóbb hajózás és a páratlan élményeket biztosító innovatív megoldások bevezetéséhez. A Candela technológiája – amely lényegesen hatékonyabb elektromos hajókat tesz lehetővé – a vízi közlekedést a fenntarthatóság következő fázisába helyezi át” – mondta Bruno Thivoyon, a Beneteau Csoport vezérigazgatója. A vállalatcsoportról érdemes tudni, hogy 15 gyárában 9 márka logója alatt évente több mint 8000 hajót építenek.
„Egy globális piacvezető bizalma mindennél többet jelent számunkra, hiszen elfogadják és magukévá teszik a vízi közlekedést átalakító technológiánkat. Izgatottan várjuk az előttünk álló lehetőségeket” – nyilatkozta Gustav Hasselskog, a Candela alapítója és vezérigazgatója.
Az új beruházási kör segít a gyártási kapacitás növelésében, így ki tudják elégíteni a nemrégiben piacra dobott Candela P-12 iránti keresletet. A modellt a világ első elektromos szárnyashajójaként emlegetik, és mivel minimális hullámot generál, felmentést kapott a sebességkorlátozások alól, mint például első útvonalán, Stockholmban, ahol júliustól felére csökkenti az utazási időt a közúti közlekedéshez és a hagyományos dízelhajókhoz képest.
A támogatói kör további szereplői között ott vannak a régi befektetők, az EQT Ventures, az Ocean Zero LLC és a Kan Dela AB. Az új befektetéssel a Candela alapítása óta összesen több mint 70 millió euróra nőtt a finanszírozás összege.
Utazás a repülő szőnyegen:
(forrás: ibinews.com, fotók: candela.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!