Budapest díjnyertes filmmel csábítja a turistákat

A cannes-i Corporate Media & TV Awardson a Magyar Turisztikai Ügynökség a turisztikai film kategóriában elnyerte a legmagasabb elismerést, az Arany Delfin-díjat a Budapest 365 kampányfilmmel.

Az imázsfilm a Spice of Europe kampánysorozat részeként készült el, egyedi megközelítéssel, fiatalos lendülettel és képi világgal. Az Arany Delfin-díj a vállalati és televíziós filmes alkotások egyik legfontosabb elismerése, 2010 óta osztják ki minden évben a világ legkiválóbb reklám- és tévés filmjeinek, online alkotásainak és dokumentumfilmjeinek. Az idei szemlére a világ minden tájáról 844 különböző pályázat érkezett, ezekből egy 61 fős, nemzetközi filmes szakemberekből és rendezőkből álló zsűri választotta ki azt a 136 alkotást, amely kiemelkedik a többi közül, ezért díjat érdemel. A Budapest 365 a turisztikai film kategóriában nyerte el a legmagasabb elismerést, az Arany Delfint.

YouTube video

A film júniusban készült el azzal az alapgondolattal, hogy senki sem ismeri jobban a várost és senki sem tud autentikusabb helyeket ajánlani, mint egy itt élő ember, és semmi sem mutathat többet egy városról, mint annak az arcai – direkt, illetve átvitt értelemben egyaránt. A városról a leghitelesebben a mindennapokban is az utcákkal, terekkel szinte együtt lélegző helyi lakosok tudnak mesélni, ezért a film szereplői is budapestiek.

A forgatás egy éven át zajlott, így az imázsfilmben a Városligeti műjégpálya, a karácsonyi díszkivilágítással megvilágított Andrássy út ugyanúgy megjelenik, mint a nyári délutánok és a fesztiválok felejthetetlen hangulata. A nyári, tavaszi, őszi és téli jelenetek ezáltal azt az üzenetet is erősítik, hogy Budapest négy évszakos úti cél.

A film rendezője Damokos Attila.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!