Birodalmi rohamosztagosok a Balatonnál: feldobhatja a turizmust a mesterséges intelligencia
A balatoni turisztikában érintett vállalkozók figyelmét is igyekeznek felhívni arra, hogy nekik is el kell gondolkodniuk az új technikai lehetőségekről.
Sokak szerint az alkalmazások segítségével több turistát lehet a régióba csábítani. Ezt gondolja Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség tanácsadója is, aki szerint nem kell misztifikálni az új technikai lehetőségeket. „Jó néhány mesterséges intelligenciával kapcsolatos applikációt bárki, mondjuk a balatoni szállodák dolgozói, de a lángossütők tulajdonosai is tudnak használni. Ezek alkalmazásával ők maguk is sokat tehetnek azért, hogy a mesterséges intelligencia adta előnyök megjelenjenek a balatoni turizmusban. A technika mellett mindössze arra volna még szükség, hogy a helyi vállalkozók jó történeteket írjanak magukról a közösségi médiában, vagy vegyék fel a kapcsolatot az adott téma iránt érdeklődő újságírókkal. Ilyen sztorikkal egyébként tele van a Balaton, de ennek ellenére csak kevesen használják tudatosan a történetmesélésben rejlő lehetőségeket” – mondta Éskovács Péter.
Szerinte ma két téma biztosan foglalkoztatja a turisztikai szakembereket a régióban. Az egyik a „mesterséges intelligencia”, a másik az „országbérlet” hatása az utazási szokásainkra. Mint mondta: a Balatoni Turizmus Szövetség a napokban kezdte el azt az új kísérletet, amelyben a mesterséges intelligencia segítségével gyártott, „balatoni sci-fi történetbe” helyezték az idei év egyik legnagyobb tavaszi eseményét, a XI. Balaton Fagyija választást. A futurisztikus történetbe megpróbálták becsempészni az új utazási lehetőség, az országbérlet egyes előnyeit is. Az úttörő vállalkozásnak számító kampányt egyfajta figyelemfelhívó akciónak szánták a szakma részére, mert úgy vélik, a legtöbb helyi kampányban meglehetősen steril képeket és sablonos szlogeneket használnak. Mindez ugyan hatékony lehet több célcsoport elérésében, de sokan vannak, akiket érzelmileg nem motiválnak utazásra az ilyen megoldások. Szerinte a célközönség e szeletének aktiválásában a történetmesélés (storytelling) lehet hatékony eszköz, amely képes megragadni a képzeletet és mélyebb szinten tud kapcsolódni a potenciális vendégekhez.
Több fagyit ehet az, aki okosan utazik
A Balatonon már szinte nyári meleg volt április első hetében, az emberek többsége rövidnadrágban, fagylattal a kezében korzózott a parton. Sokan nem autóval, hanem az országbérlet előnyeit kihasználva, vonattal indultak el hétvégi kirándulásukra. Akik tömegközlekedéssel érkeztek, azok több ezer forintot is megtakaríthattak az új utazási kedvezményeknek köszönhetően: nem kellett az autójukba benzint venniük és borsos parkolási díjat sem kellett fizetniük. A megtakarított pénzből, akár egy kicsit több fagyit is vehettek a turisták – mondta Éskovács.
Ezekre az előnyökre próbáltak rávilágítani a „Rózsaszín Terminátor” munkacímen lezajlott storytelling – akcióban is.
Humor, művészet, turizmus, diplomaták a cikk folytatásában, az mmonline.hu-n.
fotók: lelepo.hu
- ha tetszett, ajánld másoknak is!