Bioüzemanyagra áll át az Azimut-Benetti Csoport
Az Eni Sustainable Mobilityvel kötött megállapodás állítólag az első olyan egyezség a hajós iparban, amely kifejezetten a szén-dioxid-mentesítést célozza.
A száz százalékban hidrogénezett növényi olajból (HVO) készült bioüzemanyagot (HVOlution) hulladéknyersanyagokból és növényi maradványokból, illetve olyan növényi olajokból állítják elő, amelyek nem részei az élelmiszerláncnak. Az Eni Sustainable Mobility (Eni Fenntartható Mobilitás) szerint a teljes logisztikai és termelési láncot figyelembe véve a HVOlution az előállításához felhasznált nyersanyagoktól függően akár 90 százalékkal is csökkentheti a kibocsátást a referencia fosszilis keverékhez képest.
„A szabadidős hajózásban első bioüzemanyag-ellátási megállapodás megerősíti, hogy az Eni Sustainable Mobility támogatni tudja a hajózási ágazat szereplőit a dekarbonizáció felé vezető úton” – mondta Stefano Ballista, az Eni Sustainable Mobility vezérigazgatója.
Az idén nyártól az Azimut-Benetti Csoport a HVOlutiont használja az új jachtok műszaki teszteléséhez, tengeri próbaútjaihoz és prototípusmodellek kezeléséhez. A tulajdonosok az új Azimut modelleket HVOlution bioüzemanyaggal a tankban is átvehetik, ha szeretnék.
Azimut Magellano 60
Az együttműködés június elején kezdődött az új Magellano 60 első útjával, amely Savona és Taormina között teljesítette első hivatalos útját: „Ez a megállapodás kézzelfogható előrelépés azon az úton, hogy csökkentsük a szén.dioxid-kibocsátásunkat – mondta Giovanna Vitelli, az Azimut-Benetti Csoport elnöke. – Ez lehetővé teszi számunkra, hogy a beszállítói lánc bevonásával kiterjesszük a kibocsátáscsökkentés területén végzett tevékenységünket.”
(forrás: boatingbusiness.com, fotók: Azimut Yachts)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!