Az idén eddig 129 hajógyár 338 használt jachtja cserélt gazdát a piacon

Az érintett hajógyárak átfedést mutatnak a Global Order Book (építés alatt álló vagy megrendelt jachtok listája) adataival – a 24 méternél hosszabb szegmensben.

Az eladások oroszlánrészét az olasz hajógyárak jachtjai teszik ki, a Sanlorenzo verseng az Azimuttal és a Benettivel a használt jachtok piacának első helyéért, előbbi áll nyerésre, mivel 2023-ban eddig összesen 21 hajót adtak el. A Benetti lemaradása csekély (20), míg az Azimut 19-nél jár. Következő a listán holtversenyben a brit Sunseeker és a holland Feadship – egyenként 13 eladással.
Érdekes páros, mivel a Sunseekernek 522 jachtja úszik a legkülönbözőbb vizeken, míg a Feadshipnek mindössze 221. Ez jól szemlélteti, mennyire élénk az érdeklődés mind a GRP, mind az acéltestű hajók iránt – mérettől függetlenül. Az idén eladott legnagyobb Feadship a 75 méteres Arrow volt, míg a legnagyobb Sunseeker, amely 2023-ban új tulajdonosra talált, a 36,8 méteres Sullivan’s Island.

Listánk ötödik helyezettje a szintén brit Princess márka, amelynek 12 jachtja talált új gazdára 2023-ban. Az olasz Riva 11 használt hajót adott el az idén eddig, ami a Ferretti Csoport legerősebb teljesítménye, a többiek: Ferretti Yachts 8, Custom Line 7, Pershing 5, Wally Yachts 3, CRN 3.

Az ázsiai Horizon és Ocean Alexander hajógyár kilenc, illetve hét eladást hozott össze, majd amerikai cégek következnek, a Broward Marine hét, a Westport hat eladással.

A 100 láb fölötti szuperjachtok gyártói között a Feadship áll az első helyen, a Lürssen a második, a legnagyobb és legdrágább jacht, amely az idén gazdát cserélt, történetesen Lürssen volt: a 115 méteres Ahpo. A Codecasa 5, a Nautor Swan 6, a Heesen szintén 5 használt jachtot adott el.

(forrás: Boat International, fotók: asiapacificboating.com, 26northyachts.com, boatinternational.com)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!