A világ legnagyobb felfedező szuperjachtjai
Az explorer egy különleges típusa a szuperjachtoknak. Robusztus felépítése, megbízható és különleges technológiai megoldásai azért készültek, hogy hosszú ideig tudjon szolgálatot teljesíteni a szárazföldtől távol, nagy távolságokat tegyen meg, és elsődleges feladata a világ legtávolabbi részeinek felfedezése lehessen.
Vessünk egy pillantást a jelenleg építés alatt álló és a már szolgálatban lévő explorer flotta legnagyobbjaira.
REV Ocean – VARD Group AS – 182,9 m
Az építés alatt álló REV Ocean tervezett indulása 2021-ben várható. Amikor elkészül, a világ legnagyobb explorer jachtja lesz. Több mint 60 méterrel lesz hosszabb, mint a jelenlegi csúcstartó. Külső megjelenéséért az Espen Øino felelős, míg a belső dizájn a H2 Yacht Dizájn munkája. A 17 440 tonnás monstrum 55 tudósnak és 35 fős legénységnek vagy luxus expedíciós módban 36 vendégnek és 54 fős legénységnek adhat otthont.
Octopus – Lürssen – 126,2 m
A 126 méteres, 9932 tonnás óriás dízel-elektromos meghajtással működik, és 2003-ban építette a Lürssen hajógyár. Az Octopushoz két helipad és két helikopter is tartozik, saját garázzsal a fedélzeten. Espen Øino norvég tervező tervezte a jacht külsejét, Jonathan Quinn Barnett felelt a belsőépítészetért. Wellnessrészleget, könyvtárat, mozit, tornatermet és egy kosárlabdapályát is talál rajta a leendő tulajdonos.
Ulysses – Kleven – 116 m
A 116 méteres Ulysses sportos formája, norvég tervezők munkáját dicséri, amelyet a Marin Teknikk AS tervezőiroda és az aucklandi székhelyű Oscar Mike Limited társaság közösen készített. 2018 nyarán vehette birtokba jelenlegi tulajdonosa. A hatalmas szuperjacht a felszerelések és eszközök megdöbbentően széles választékát kínálja, beleértve egy helikoptert és egy 20,7 méteres Princess motoros jachtot.
Luna – Lloyd Werft – 115 m
A 2010-ben átadott 115 méteres superjachtot a Lloyd Werft építette. A műszaki tartalmat házon belül állították össze, míg a Newcruise felelt a külső dizájnért és a londoni Donald Starkey a belsőépítészetért. Listánkból a Luna kínálja a kényelmi szolgáltatások legszélesebb körét, beleértve két helipadot, egy sor különleges dingit, egyéb vízi játékszert és persze egy óriási beach clubot a fedélzeten. Az 5655 tonnás szuperjacht akár 50 vendég befogadására is képes, 18 fős személyzettel.
Le Grand Bleu – Bremer Vulkan – 112,8 m
A német Bremer Vulkan által épített klasszikus formájú Le Grand Bleu 2000-ben állt szolgálatba. A műszaki tervezés és a külső dizájn a Kusch Yachts munkája, míg a Bannenberg & Rowell felelt a belsőépítészetért. A Le Grand Bleu hajóteste acél és alumínium keverékéből áll, és az iker Deutz motoroknak köszönhetően 17 csomó maximális sebességre képes. Az évek során számos átépítésen esett át, a legutóbbi 2016-ban volt a németországi Blohm & Vossban.
Andromeda – Kleven – 107 m
A hatemeletes Andromedát a Kleven építette, és 2016-ban adták át a tulajdonosának. 107 méteres hosszú, 5937 tonna és akár 30 vendég befogadására képes. A Marin Teknikk As, az Oscar Mike Limited és a H2 felelt a tervekért. A két 3000 lóerős Caterpillar motorral 16 csomós maximális sebességre képes.
Icecap – Lürssen – 107 m
Az Icecapet a norvég Salt Ship Design tervezi, és 2022-ben tervezik átadni. Elkészültekor az egyik legnagyobb felfedezőjacht lesz. Műszaki paraméterei alapján a legkomolyabb jégtörőkkel is felveszi majd a versenyt. Arra készítik fel, hogy a lehető legmesszebb elhagyja a már járt utakat. Süllyeszthető helipadja, speciális sarkköri felszerelése és különleges formája is kiemeli a mezőnyből.
Voyager – Swiftships – 91,4 m
A Voyager, amely korábban Candy Trader, HOS Trader és Danah Voyager néven is futott, 1997-ben épült a Swiftships hajógyárban. Tengeri szállítóhajóként üzemelt, majd louisianai székhelyű Leevac hajógyárban építettek belőle felfedező szuperjachtot. Az átalakítás során a hajótestet 12 méterrel megnövelték és egy emelt helikopterplatformot is kapott. 4 szintes, 2785 tonnás és 2, egyenként 1500 lóerős GM motor hajtja.
Olivia O – Ulstein Verft – 88,51 m
A 88,51 méteres Olivia O jacht a tervek szerint ez év végén érkezik Norvégiából. Az Ulstein Verft saját műszaki tervei alapján építi, a külső dizájn Espen Øino munkája. A különleges formavilágú szuperjachtról kevés műszaki információnk van, de a kötelező helipad, egy 10 méteres medence és egy hatalmas tendergarázs biztosan helyet kap rajta.
Juráncsik Norbert
- ha tetszett, ajánld másoknak is!