A semmiből tört elő: Wauquiez 55

2024. június 1.
Címkék :

Hat év után jelentkezett új modellel a francia gyártó, a Wauquiez 55 a túravitorlás-piac prémiumszegmensét célozza.

Már az elején muszáj leszögeznünk: ritkán látunk olyan sorozatgyártású jachtot, amely ennyi új vagy újragondolt okos ötletet tartalmaz. Ráadásul a franciák sokáig nem is verték nagydobra, mire készülnek, csendben tervezgettek, építgettek, aztán idén januárban a Düsseldorfi Hajókiállításon előálltak az új modellel (a legutóbbi dobásuk a Wauquiez 42 volt még 2018-ban).

Két motorjával, középkokpitjával és felemelhető tőkesúlyával (utóbbi opció) olyan típusú védelmet kínál a kokpitjában ülőknek, amelyet ma csak néhány túrahajón (Amela, Allure) láthatunk. Pláne, ha azt is hozzávesszük, hogy a hajó teljes kontrollját is intézhetjük onnan.

A hátsó, tulajdonosi kabinból a süllyesztett hátsó teraszra vezető közvetlen kijáratról Eric Levet, a tervezésért felelős Lombard Design társigazgatója elmondta: „Ez olyasmi, amit hátsó kokpitos jachton nem lehetne megvalósítani. És igen, a hátsó teraszt a korai Wally jachtok, például a Tiketitan inspirálták.”
Míg a Wauquiez 55-öst úgy tervezték, hogy könnyen lehessen akár egyedük is kezelni, a hajó képes a két számjegyű sebessége és hosszú távon is kiemelkedő menetteljesítményre. Alapvitorlázata közel 170 négyzetméter, és mivel habszendvicsből épül, a vízkiszorítása mindössze 20 tonna.

Az opciós lista hosszú: három rudazat, két tőkesúly és két különböző belső kialakítás. A karbon árbóchoz baumba tekerhető nagyvitorla tartozik, a JP3-as rendszer pedig kellően érzékennyé teszi kormányt. A fedélzeti elrendezés rengeteg pihenőhelyet biztosít, bőséges a tárolási kapacitás, nagyok a tartályok, igaz, nincs külön dingi garázs.

Számításai szerint a Wauquiez körülbelül három tonnát takarított meg a szendvicsszerkezetű építéssel (beleértve az összes válaszfalat és padlót, valamint néhány bútort). Mivel a forma is nagyon stabil, nincs szükség túl nagy tőkesúlyra. A két motorhoz (50 LE vagy 75 LE) a kokpit alatti, körbejárható térben lehet hozzáférni. A Wauquiez által alkalmazott megoldás a biztonságot, az alacsonyabb fogyasztást, a nagyobb nyomatékot és a sebességet hivatott elősegíteni.

A kétféle elrendezés között a „mosókonyha” jelenti a fő különbséget. A tulajdonos változatban széles a hátsó kabin, míg a „hosszú távú utazás” alternatívánál kisebb a hátsó kabin, hogy beférjen egy háztartási helyiség. A két kivitelben közös a hatalmas, kétszemélyes orrkabin és az emeletes ágyas lakrész.

Az első jacht már épül, a tervek szerint a szeptemberi Cannes-i Hajókiállításon mutatják be a nagyközönségnek.

Wauquiez 55 műszaki adatok
Teljes hossz: 17,58 méter
Hajtótest hossza: 16,4 méter
Legnagyobb szélesség: 5,25 méter
Merülés: 2,4 / 1,6–4,2 méter
Vízkiszorítás: 20 tonna
Nettó alapár: 1,8 millió euró

(forrás: yachtingworld.com, fotók: wauquiez.com)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!