Környezetkímélő megoldások a Beneteau-tól

Fenntarthatóság, körkörös gazdaság, hajótest újrahasznosítás és elektromos/hibrid energia már a hajózásban is!

Régóta foglalkoztatja a hajóipart és a hajóstársadalmat a környezeti hatások minimalizálása, a környezetkímélő megoldások és technológiák, valamint az újrahasznosítható anyagok bevezetése az iparágba. Nagy előrelépés volt a témában: megoldás született a hajótestek újrahasznosítására, a vitorlások szénlábnyomának csökkentésére és autonómiájuk növelésére, mivel akár a tengeren is megtermelhető a hajó üzemeltetéséhez szükséges áram.

A Beneteau élen jár a hajózás környezeti hatásainak csökkentése érdekében tett innovációkban, és vallja, hogy az egész iparágnak változásra van szüksége. A boot Düsseldorfon bemutatott két új vitorlása (First 44e és Oceanis 30.1e) ígéretes megoldásokat tartalmaz, amelyeket a cég ipari méretekben vezet be a sorozatgyártású modellekben. A két új vitorlás hajóteste újrahasznosítható, elektromos/hibrid hajtással és tíkfa alternatívákkal készültek. Ezekkel az újításokkal a cég megteszi az első lépéseket egy hosszú, de szükséges úton a felelősségteljes, környezetbarát vitorlázás felé.

Újrahasznosítható gyanta – újrahasznosítható hajótest
A First 44e modell hajóteste teljes egészében újrahasznosítható Elium gyantából készült, az Arkema céggel kötött exkluzív partnerség részeként. A hajó szétszedésekor az üvegszál szétválasztható a gyantától, ezt követen a gyanta infúziós eljárással felhasználhatóvá válik új hajók alkatrészeihez, így csökkentve az új hajók nyersanyagszükségletét és a hulladék mennyiségét is. A folyamat gyártósoron való megvalósítás három év fejlesztést és folyamatok teljes felülvizsgálatát igényelte.

Elektromos motor – akár egy hét távol a kikötőktől
A First 44e és az Oceanis 30.1e vitorlás szénlábnyoma is alacsonyabb a Torqueedóval közösen kifejlesztett elektromos motoroknak köszönhetően. Az akkumulátorok a kikötőben vagy akár a tengeren is tölthetők, köszönhetően a dízelgenerátornak, amely akár a tengeren is tud áramot termelni és az akkucsomagokat újratölteni, így a szükséges készülékeket működtetni. Ez nagy autonómiát biztosít a hajónak, mivel lehetővé teszi, hogy akár egy hétig is távol legyen a parttól.

FSC-tanúsított fedélzetburkolat – a környezet védelmében
A First 44e fedélzetén a túlnyomórészt Mianmarban termelt egzotikus tíkfát a kongói FSC-tanúsítvánnyal rendelkező erdőkből származó Iroko váltotta fel, amelyet egymáshoz ragasztott farétegek formájában használnak. Ez az új alternatív termék minden szempontból környezetbarátabb, miközben ugyanazt az ellenállást, tapintást biztosítja, mint a tíkfák.

Ez a két hajó egy új korszak kezdete, és a Beneteau K+F munkatársainak többéves erőfeszítéseinek és elkötelezettségének az eredménye. A következő lépés ezen innovációk bevezetése a cég összes vitorlás és motoros jachtján, valamint a Beneteau Csoport mindegyik hajóján. A Beneteau név 1884 óta egybeforrt a szabadidős hajózás fogalmával. Felülmúlhatatlan szakértelme és a tervezés iránti szenvedélye révén a vállalat olyan hajókat épít, amelyekre nemcsak felkapják az emberek a fejüket, de általuk válik élvezhetővé a közös hajózás. Elhivatottság és merészség jellemzi, így a Beneteau nemcsak a hajósokat, hanem az egész iparágat inspirálja.

(fotók és forrás: beneteau.com)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!