Új motorcsónak-szimulátor repülő hajókhoz

Egy America’s Cup technológiai spin-off cég bemutatott egy új szimulátort motorcsónakok számára, hogy pilótákat képezzenek ki a jelenleg fejlesztés alatt álló, zéró emissziójú repülő hajók vezetésére.

Az Artemis Technologies a vitorlásversenyzésben, többek között az America’s Cupban és a SailGP-ben eltöltött évek fejlesztését követően hozzáadta első, testreszabott motorcsónakkabinját a hardver-in-the-loop szimulátorához. Ezt egy 11 méteres eFoiler valós méretű kabinjával és ember-gép interfésszel (HMI) látták el, amely értékes adatokat nyújt a mérnöki fejlesztésekhez és pilótaképzési segédeszközt biztosít.

„HIL-szimulátorunk ilyen módon való felhasználása lehetővé teszi számunkra, hogy élethű módon futtassuk a munkahajó fizikai modelljét, pont úgy, ahogyan azt az Artemis eFoiler hajtaná” – magyarázta az Artemis Technologies vezérigazgatója, dr. Iain Percy.

„Ez azt jelenti, hogy az ember-gép interfésszel, a repülésvezérlő és a lassú sebességű manőverező rendszereket jó néhány valós helyzetben tesztelhetjük a legkülönbözőbb környezetekben, például szélerőművek környékén, dokkokban, valamint különböző időjárási körülmények között.”

A HIL-szimulátor eredetileg az Artemis Racing számára készült, amikor a csapat részt vett az America’s Cupon (https://aquamagazin.hu/elindult-a-verseny-a-teaskancsoert/?p=9008 ), és a tesztelendő hajók követelményeinek megfelelően kabin-, valamint pilótafülke-variációkkal módosítható. A munkahajónak 25 csomós utazósebessége, 30 csomó feletti végsebessége és 60 tengeri mérföldes hatótávolsága lesz.

(forrás: boatingbusiness.com, fotók: marinebusinessworld.com. afloat.ie)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!