Kínai előny a modellvitorlás-vébén

A világbajnokság második napján a rendezők fáradtak el legjobban, mert szinte futamonként hozzá kellett nyúlni a pályához. Gyenge és folyamatosan változó irányú szélben hat futamot sikerült megrendezni, ebből kettőt kínkeservesen.

Reggel tapintható volt a feszültség az élen álló két versenyző között. Ifj. Csóka László és a kínai Csün Küng több mint egy órával a tervezett futam időpontja előtt vízen volt, és a gyenge szeles beállításokat tesztelte. Szinte kiírás szerinti időben, északnyugati szélben rajtolt az A futam. A kínai versenyző luv, Csóka a lee oldalon rajtolt, és míg a két favorit egymásra figyelt, Forrai Csaba az élre állt. Az első krajc egyértelműen a két magyar versenyzőé volt és a hátszélben is tartották a pozícióikat.


A második krajcban Csóka László az első helyért harcolva a krajcbójánál útjogtalanul ütközött, és a 720-as büntetés következtében vesztett két helyet. Nagyon jó tempót diktált viszont hátszélben, maga mögött tartva a kínai vetélytársat. Mindketten a kapu víz felőli bójája felé tartottak, de az utolsó pillanatban Csóka a part felőli jelet választotta és ott a a hátszelező hajók takarásába került. Csün Küng a látszólag rosszabb oldalra szorult, de tisztán krajcolva az élre állt, és elsőként fejezte be a futamot. Csóka a hetedik helyen ért célba, Forrai Csaba viszont a kínai mögött behúzta a második helyet.


A délutáni A futam már délnyugati szélben rajtolt, és Csóka László számára hasonlóan szerencsétlenül végződött, mint a délelőtti. Végig az élbolyban vitorlázott, de a befutó előtt hibázott és így kénytelen volt beérni a 8. helyezéssel. Forrai Csaba ebben a futamban 10. lett, Csün Küng pedig a 4. helyen zárta a nap utolsó futamát.


Csün Küng két nap után 6 ponttal vezet a 12 pontos ifj. Csóka László előtt, megelőzve a 13 pontos orosz Kurin Kirillt. Forrai Csaba 5., Kiss Miklós 12., Schulek János 18., Országh Tibor a 32. helyen áll a TenRater osztály világbajnokságán.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!