Beneteau Grand Trawler 62 – Új távlatokat nyit
A Grand Trawler 62 modern, praktikus és biztonságos túrahajóként tovább gazdagítja a Beneteau híres Swift Trawler sorozatát, méghozzá jelentős mértékben megnövelt hatótávolsággal.
A Swift Trawler sorozat közismert, 2003-ben mutatták be, azóta a harminc és ötven láb közötti hajókból eladtak több mint ezerháromszáz darabot. Így nem volt alaptalan a Beneteau gyár azon döntése, hogy feljebb lépnek eggyel, és valami újjal állnak elő, ami magában hordozza elődei összes jó tulajdonságát, közben pedig meg is újítja a márkát. Az előkészítésbe bevonták a Swift Trawler-tulajdonosokat is, felmérve, miként használják (vagy szeretnék használni) saját hajóikat. Az ügyfelek visszajelzései egyértelműek voltak: nem kell rohannia, legyen tágas és kényelmes, nyújtott luxusa az egyszerűségében váljék teljessé.
Mindez kicsit részletesebben, nem fontossági sorrendben:
- Az ügyfelek főleg családjuk körében töltik az időt a fedélzeten, sokszor több generáció gyűlik össze.
- A megkérdezettek majd kétharmada legalább 15 éve hajózik, aktuális szemük fénye az ötödik vagy a hatodik a sorban. Tapasztalt tengerjárók, akik tudják, mit akarnak.
- Nyolcvan százalékuk csak lassan közlekedik, főleg a 8–12 csomós tartományban, elenyésző azok száma, akik rendszeresen elérik vagy meghaladják a 20 csomót.
- Szeretik magát az utazást, nem csak úgy tekintenek rá, mint „az az idő A és B pont között, amit valahogy túl kell élni”.
Ezen szempontok és a gyár saját elképzelései alapján született meg a majd 19 méter hosszú Beneteau Grand Trawler 62, amely 9 csomós tempó mellett 900 tengeri mérföld megtételére képes, és még mindig marad 10 százalék tartalék a tankjában! Vonalvezetése szimpla és elegáns, a víz alatti része azonban igen komplex folyamat eredménye: 300 órányi tervezés és tesztelés után nyerte el végső formáját. Így lett 35 százalékkal hatékonyabb 9 csomós utazósebességnél egy hagyományos siklótesthez képest.
Fontos volt még, hogy az utasok a tágas tereket élvezhessenek, így a Nauta Design igyekezett a legtöbbet kihozni a rendelkezésre álló helyből, hogy mindenki az otthon kényelmét érezhesse a fedélzeten. A kokpitban például azért néz hátrafelé a kanapé, hogy zavartalanul lehessen róla bámulni a tengert, a tat pedig azért átlátszó, hogy vizuálisan se válassza el semmi a 9 négyzetméteres fürdőplatformot a hajó többi részétől. Tekintve, hogy a tulajdonosok egy része állandó személyzetet szerződtet a hajójára, ki kellett kialakítani olyan legénységi szállást, ami nemcsak hálóhelyül szolgál a kapitány és a segédje számára, de egy része fürdőként (zuhanyzó + WC) hasznosítható. Így nem kell folyton berohangálni a kabinokba.
Elegáns megoldással sikerült leválasztani a konyhát a szalonról, ugyanakkor egybenyitni vele, figyelve az olyan apróságokra, hogy a szemetes az oldalsó közlekedőről (vagyis kívülről) üríthető legyen, így nem kell a tele zsákkal keresztülmenni a beltéren. Innentől nem meglepő, hogy az étkező asztala oldalirányban mozgatható ha épp nincs rá szükség, rátolható az oldalsó ülőhelyekre, hogy ne legyen útban.
A Beneteau Grand Trawler 62 három vagy négy kabinnal rendelhető, előbbi a népszerűbb, ami persze nem csoda, olyankor a tulajdonosi kabin a hajó teljes szélességét kitölti, maximális kényelmet nyújtva vendégeinek. És hasonlóan komfortos a 31 négyzetméteres flybridge is, ahol a kanapén nyolcan foglalhatnak helyet, körbeülve az asztalt, és akkor ott vannak még a további ülőalkalmatosságok, valamint a bárpult. Plusz elfér egy opcionális daru, ami akár 400 kilogrammos kismotoros vagy jet ski emelésére képes.
A jacht terveit 2020 januárjában, a boot Düsseldorfon mutatták be a nagyközönségnek (Project E néven), és bár a járvány miatt csúszott az építése, az idén vízre kerülnek az első darabok. Hazai forgalmazásban a Beneteau Grand Trawler 62 a Pannon Yacht Kft. kínálatában érhető el.
(fotók: beneteau.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!