Új verseny született: RoundItaly Genova–Trieste
Ahhoz képest, hogy milyen egyszerű a pálya vonalvezetése, izgalmasnak ígérkezik. Szeptember közepén rajtol a Földközi-tenger leghosszabb vitorlás túraversenye.
Az eseményt a Società Velica di Barcola e Grignano és a Yacht Club Italiano hozta össze, a Fincantieri támogatásával, valamint a Confindustria Nautica partnersége mellett. Utóbbi a 61. Salone Nautico di Genova (a Genovai Hajókiállítás szervezője), a verseny pedig összeköti az olasz vitorlázás két nagy fellegvárát, méghozzá igen látványos módon: a rajtra szeptember 16-án, a Salona Nautico nyitónapján kerül sor, és az élmezőny körülbelül akkor érkezik Triesztbe, amikor ott a Barcolana zajlik. A célvonalat – ahogy a világ legnagyobb létszámú regattáján is – a Piazza dell’Unità d’Italia előtt tűzik ki.
Mitja Gialuz, a Società Velica di Barcola e Grignano elnöke elmondta: „Komoly alapokon álló, nagy verseny született, amelynek gyökerei a tavalyi – végül az időjárás miatt törölt – Barcolana idejére nyúlnak vissza. A virtuális Genova–Trieszt regattán akkor huszonegyezren indultak, minket pedig foglalkoztatni kezdett, hogy miként tudnánk megvalósítani a versenyt élőben.”
Gerolamo Bianchi, a Yacht Club Italiano elnöke hozzátette: „Biztos vagyok benne, hogy ez az új útvonal megmozgatja a rekordhajhászók fantáziáját és sokan próbálkoznak majd a táv teljesítésével.”
Az idén szeptember 16-án először megrendezendő RoundItaly Genova–Trieste távja 1130 tengeri mérföld, az egyetlen kötelező „pályajel” a Messinai-szoros.
(forrás: sail-world.com, fotók: barcolana.it)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!