Nem keresik tovább a túlélőket
Japán felfüggesztette a Maysak tájfunban elsüllyedt élőállat-szállító túlélőinek felkutatását.
A Gulf Livestock 1 Új-Zélandról szállított 5800 szarvasmarhát Kínába, amikor szeptember 2-án, kora reggel, Japán déli partjainál vészjelzést adott le. A hajón ekkor 43-an tartózkodtak, amiből 39 fő legénység volt, négyen pedig az állatok szállítását felügyelték. A japán Parti Őrség megkezdte a célzott keresést, és délután egy 45 éves fülöp-szigeteki férfit mentettek ki nem messze onnan, ahol a hajó a vészjelzést leadta. A hajó főtisztje elmondta, hogy a tájfun közben nagy mennyiségű víz került a hajóba, ami elérte az elektromos rendszert. A hajó vezérlése leállt, és így az irányíthatatlanná vált, majd egy nagyobb hullámban felborult és elsüllyedt.
A kutató-mentő csapat később talált még egy 42 éves, szintén fülöp-szigeteki férfit aki a kórházba szállítást követően életét vesztette. Majd két nappal később, szeptember 4-én egy harmadik tengerészt is találtak, mérföldekre a hajó utolsó ismert helyzetétől. A 30 éves férfit jelenleg is egy japán kórházban ápolják.
A Parti Őrség több törmeléket, sérült mentőcsónakot és állati tetemeket talált, de több túlélőt nem. A közeledő újabb tájfun miatt az aktív keresést fel kellett függeszteni, majd szeptember 7-én ismét folytatták, de mivel nem találták túlélők nyomait, szeptember 9-én este végleg leállították.
Az elsüllyedt Gulf Livestock 1 tulajdonosa nyilatkozatban köszönte meg a japán Parti Őrség fáradhatatlan munkáját: „Minden részvétünk az elhunyt tengerész családjáé, és szomorúak vagyunk, amiért eddig csak két embert sikerült megmenteni. Együtt reménykedünk azokkal a családokkal, akik még hírt várnak eltűnt hozzátartozóik felől.”
Az elsüllyedt élőállat-szállító 18 éves volt, 2012-ben alakították át a mostani funkcióra. A tulajdonos Gulf Navigation Holding teljes körű vizsgálatot ígért, bár azóta több olyan dokumentum is előkerült, amelyben súlyos hiányosságokat tártak fel korábban, amik miatt mind az ausztrál, mind a fülöp-szigeteki hatóságok zár alá helyezték a hajót.
Állatjogi aktivisták az eset kapcsán ismét jelezték fenntartásaikat a jelenlegi élőállat-szállítási gyakorlattal szemben, és Új-Zéland is felfüggesztette az élő állatok exportját az eset kivizsgálásáig.
A családtagok próbálják rávenni mind a hajó tulajdonosát, mind – saját országuk kormányán keresztül – a japán hatóságokat, hogy ne adják fel a kutatást.
Az előzetes vizsgálatokból már most lehet tudni, hogy a kapitány egyenesen a tájfun közepébe navigálta a hajót, annak elsüllyedésekor pedig a teljes legénységen mentőmellény volt, és a fedélzeten várták, hogy beszállhassanak a mentőcsónakokba, amelyek azonban azóta sem kerültek elő.
- ha tetszett, ajánld másoknak is!